۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۲۲۸۷۸۵
در شماره 38 ویژه‌نامه ساعت صفر می‌خوانیم؛

بالاتر از سیاهی رنگی هست و آن رنگ خون مظلوم است

خبرگزاری رسا ـ سی و هشتمین شماره ویژه‌نامه ساعت صفر ویژه جوانان از سوی مؤسسه آینده روشن منتشر شد.
شماره 38 ويژه‌نامه ساعت صفر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 38 ویژه‌نامه ساعت صفر ویژه آبان‌ماه 1393 با مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر و روانه بازار شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «سرمقاله؛ جاری خون حسین علیه‌السلام»، «در فضای معنوی عاشورا مفهوم خانواده شکل می‌گیرد»، «انقلاب اسلامی کانون بیداری اسلامی در دنیا»، «گریه بر امام حسین علیه‌السلام سبب عدم تحریف تاریخ شد»، «13 آبان دانشجویان انقلابی هیمنه پوشالی آمریکا را شکستند» و «عاشورا ظرفیت متحد‌کردن تمام بشریت را دارد».

 

در ذیل سرمقاله این ماهنامه با عنوان جاری خون حسین علیه‌السلام، آمده است: «بعضی وقت‌ها، حرف‌هایی را می‌شنویم که در وهله اول غلط به نظر می‌آیند اما وقتی زمان از شنیدن آن حرف‌ها می‌گذرد، می‌بینیم که عجب کلام نغز و پرمفهومی را شنیده‌ایم و چقدر آن حرف درست و منطقی بوده است. یکی از این حرف‌ها که درستی و صحت آن به تمام معنی بر همگان ثابت شده است، پیروزی خون بر شمشیر در عاشورای سال 61 هجری قمری است.

 

بی‌تردید بسیاری از کسانی که از دور و نزدیک شاهد به شهادت‌رسیدن امام حسین علیه‌السلام بوده‌اند، گمان برده‌اند که علی‌رغم تلاش‌های بسیار پسر فاطمه سلام‌الله علیهما، عاقبت خونش به زمین ریخته شده است و همه چیز مشمول مرور زمان می‌شود و از یادها می‌رود اما به قول شاعر، خود غلط بود آنچه می‌پنداشتند. در واقع خونی که در سال 61 هجری قمری در سرزمین گرم و سوزان کربلا بر زمین ریخته شده است، مثل بقیه خون‌ها در زمین فرو نرفته بلکه جریان یافته و از میان خاک‌های کربلا به بیرون راه یافته است.

 

خون حسین علیه‌السلام و یارانش به مانند رودخانه‌ای که شاخه شاخه می‌شود، در رگ و پی شیعیان و آزادی‌خواهان جریان یافته و اندیشه مقاومت و ظلم‌ستیزی را در ذهن یکایک مردم کاشته است. بذری که امام سوم ما شیعیان کاشته است این روزها باز هم در حال ثمردادن است. بذر مقاومت، حالا از یمن جوانه زده است یا در لبنان ریشه دوانده است و حزب‌الله لبنان را ایجاد کرده است.

 

خون حسین علیه‌السلام و یارانش، خونی معمولی نبوده است که سرد شود و از حرارت بیفتد بلکه خون مظلوم تشنه‌لبی بوده است که سر در مقابل ظالم خم نکرده است. و در این خون حرارتی است که هیچ‌گاه از بین نمی‌رود تا در نهایت، مهدی عجل‌الله تعالی فرجه ظهور کند و انتقام آن را بگیرد.

 

اما این انتقام، چگونه انتقامی است؟ شاید انتقام اصلی خون حسین علیه‌السلام در از بین‌بردن ظلم در سراسر جهان باشد تا دیگر مظلومی فریاد هل من ناصر ینصرنی سر ندهد و بی‌جواب نماند. خدا می‌داند که چطور قتل حسین علیه‌السلام را جبران کند و چه کسانی باید قصاص شوند. این خون اما به همه نشان داد که بالاتر از سیاهی رنگی هست و آن رنگ خون مظلوم است، رنگ خون به ناحق ریخته شده است و رنگ ندای حق‌طلبی است».

 

«تعزیه هنری که از دل تاریخ و سوز دل بر می‌خیزد»، «شعار اهل‌بیت علیهم‌السلام با اجازه خودشان بر زبان و قلب جاری می‌شود»، «اخلاص و معنویت مداح مخاطب را جذب می‌کند»، «حکایت‌هایی از شهدا»، «از حماسه مختار تا زوال رستاخیز»، «نافه»‌ و «عاشورا رمز حیات شیعیان در جهان» از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این ویژه‌نامه است.

 

عاشورا، رمز حیات شیعیان در جهان از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است که دربردارنده مطالبی از این قبیل است: «واقعه کربلا برای شیعیان تنها یک رویداد تاریخی نیست، بلکه این واقعه از همان ابتدا در رفتارها و اعتقادات شیعیان تأثیری عمیق گذاشت. در همان سال‌های اول پس از واقعه کربلا قیام‌های متعددی توسط شیعیان بر ضد حکومت بنی‌امیه صورت گرفت. قیام‌های شیعیان تنها به دوره بنی‌عباس خلاصه نشد، بلکه این قیام‌ها در دوره بنی‌عباس و قرن‌های بعدی هم ادامه داشت.

 

امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا درس مقاومت و زیر بار ذلت‌نرفتن را به شیعیان آموخت، شیعیان هم تاکنون در هر نقطه جغرافیایی که حضور داشتند، در مقابل ظلم و اشغالگری مقاومت کردند و اشغالگران هیچ‌گاه در مناطق شیعه‌نشین خواب خوش را تجربه نکردند.

 

درس دیگر کربلا برای شیعیان نترسیدن از مرگ و عشق به شهادت بود. شیعیان هم با تأسی‌گرفتن از کربلا در قیام‌های خودشان علیه ظالمان و اشغالگران با شجاعت می‌جنگیدند و در این راه ترسی از مرگ نداشتند، به همین دلیل هیچ‌گاه دشمنان شیعه نتوانستند که با کشتار شیعیان شعله این مکتب را خاموش کنند و شهادت تعدادی از شیعیان باعث اصرار شیعیان دیگر بر ثبات در این مکتب می‌شد».

 

در بخش پایانی ویژه‌نامه ساعت صفر نیز با موضوعاتی همچون «تمدن بزرگ اسلامی به رهبری ایران در حال شکل‌گیری است»، «شکوه حماسه غدیر در حجةالوداع»، «مهدویان در معبر نینوا»، «جنگ‌های بی‌ثمر آمریکا در خارج از مرزهایش»، «مروری بر مجموعه زیارت عاشورا» و «قیام امام حسین علیه‌السلام در نگاه علی صفایی حائری» آشنا می‌شویم.

 

شماره سی و هشتم ویژه‌نامه ساعت صفر ویژه آبان‌ماه 1393 به مدیر مسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) در 48 صفحه و با قیمت 4800 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات