۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۲۸۵۹۳

عزاداری سالار شهیدان در جمهوری داغستان روسیه

خبرگزاری رسا ـ برنامه های عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که از یکشنبه شب در جمهوری مسلمان نشین داغستان در منطقه قفقاز روسیه اغاز شد، ادامه دارد.
روسيه

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صدها نفر از شیعیان مخاچ قلعه پایتخت جمهوری داغستان از شب اول محرم به سوگ سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشسته اند.

 

در این مراسم که هر شب از ساعت 19 به وقت محلی در محل مسجد خامنه ای مخاچ قلعه برگزار می شود، ابتدا زیارت عاشورا خوانده می شود و بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، سخنرانان ابعاد مختلف حادثه کربلا را تشریح می کنند.

 

مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تا شب سیزدهم ماه محرم ادامه خوهد داشت و هر شب حجه الاسلام حاج مظاهر محمدوف امام جماعت مسجد به زبان آذری و دکتر نوری محمدزاده به زبان روسی در باره فلسفه قیام عاشورا سخنرانی می کنند.

 

نوحه خوانی، مداحی و سینه زنی بخش دیگری از مراسم سوگواری است.

 

گفتنی است در شهرمخاچ قلعه پایتخت جمهوری داغستان بیش از ده هزار شیعه زندگی می کنند که عمدتا از آذری تبارهای این شهر می باشند.

 

مراسم عزاداری سالار شهیدان در برخی مناطق دیگر جمهوری داغستان نیز برگزار می شود.

 

بر اساس اطلاعات موسسه نور داغستان، صدها نفر از شیعیان شهر دربند جمهوری داغستان در ایام محرم در مراسم سوکواری در مسجد جامع این شهر شرکت می کنند./982/د102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات