۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۲۲۸۴۴۸
رییس بسیج دانش آموزی اصفهان خبر داد؛

راه اندازی 100 واحد بسیج دانش آموزی در مدارس ابتدایی اصفهان

خبرگزاری رسا ـ رییس بسیج دانش آموزی اصفهان با اشاره به فعالیت های سازمان بسیج دانش آموزی از راه اندازی 100 واحد بسیج در مدارس ابتدایی استان خبر داد.
هفته بسيج دانش آموزي

محمد ادیب، رییس سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان همزمان با  هفته بسیج دانش آموزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به تقارن هفته بسیج دانش آموزی با دهه اول محرم گفت: امسال برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در کلیه واحد ها و حوزه های مقاومت با شوری حسینی برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: یکی از اقشاری که در دوران دفاع مقدس و انقلاب، حضور گسترده داشت، دانش‌آموزان بودند که بعد از دوران دفاع مقدس، با ماده‌ واحده‌ای که مجلس تصویب کرد، بسیج دانش‌آموزی، جایگاه قانونی خود را به دست آورد و به عنوان یک تشکل قانونی فعالیت خود را آغاز کرد.

 

ادیب با اشاره به نقش دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، گفت: 36 هزار دانش آموز شهید در کل کشور وجود دارد که 5 هزار و 500 شهید دانش آموز کل کشور متعلق به استان اصفهان است.

 

رییس بسیج دانش آموزی ادامه داد: 5 مدرسه در استان اصفهان وجود دارد که بیش از 100 نفر از دانش آموزان آنها در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده اند که این 5 مدرسه در شهرستان های اصفهان، آران و بیدگل، نجف آباد، کاشان است.

 

وی با بیان اینکه 30 عنوان برنامه در هفته بسیج دانش آموزی در استان اصفهان برگزار می شود، اظهارداشت: غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه، گردهمایی هیأت های عزاداری دانش آموزی، اجرای برنامه های فرهنگی در مدارس، تجلیل از فعالان بسیج دانش آموزی، دیدار با خانواده های شهدا و حرکت غافله های عزاداری به سمت مزار شهدای دانش آموز از جمله برنامه های هفته بسیج دانش آموزی استان اصفهان است.

 

وی تصریح کرد: در کل استان اصفهان 3 هزار و 500 واحد بسیج دانش آموزی وجود دارد که 380 هزار دانش آموز در این واحدها عضویت دارند.

 

ادیب با بیان این مطلب که بر اساس سیاست های جدید بسیج دانش آموزی، دانش آموزان سوم ابتدایی به بعد نیز از این پس می توانند عضو بسیج دانش آموزی شوند، از راه اندازی 100 واحد دانش آموزی دیگر به مجموع واحدهای بسیج دانش آموزی خبر داد.

 

وی فراگیر شدن بسیج را یکی از اهداف راه اندازی بسیج در مدارس ابتدایی عنوان کرد و گفت: برنامه های فرهنگی مدارس با تلاش دانش آموزان بسیجی انجام می شود، که این امر در مدارس ابتدایی نیز محقق خواهد شد.

 

رییس بسیج دانش آموزی در خصوص فعالیت های بسیج دانش آموزی گفت: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از جمله سیاست های برنامه های تدوین شده بسیج است که از طریق اردوهای طرح هجرت پیگیری می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: این طرح به همت بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش در فصل تابستان به منظور غنی سازی اوقات فراغت و انجام فعالیت های عمرانی انجام می شود.

 

ادیب  افزود: امسال 1500 دانش آموز در این طرح شرکت کرده اند که هر کدام 10 روز در طرح هجرت دانش آموزی مشغول فعالیت در عرصه های زیباسازی مدارس و فعالیت های فرهنگی و عمرانی انجام داده اند که مجموعا 15 هزار نفر روز مشغول بوده اند.

وی همچنین به اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور امسال آغاز شده و بر اساس پیش بینی ها 50 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند. /1305/ت302/ب4

ارسال نظرات