۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۲۸۴۲۸

محمود عباس خواستار حمایت جهانی از تشکیل کشور فلسطین شد

خبرگزاری رسا ـ 'محمود عباس' رییس تشکیلات خود گردان فلسطین روز چهارشنبه از کشورهای جهان خواست تا از درخواست کشورش مبنی بر تعیین سقف زمانی مشخص جهت تشکیل کشور فلسطین حمایت کنند.
محمود عباس

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، محمود عباس در دیدار با هیات کمیته مرکزی حزب 'دموکراتیک عرب' در رام الله گفت: برای بازگرداندن روند صلح به مسیر صحیح خود، باید جامعه جهانی از درخواست فلسطین برای تعیین سقف زمانی مشخص جهت تشکیل دولت فلسطین، حمایت کند؛ ‫به ویژه آنکه این درخواست در برگیرنده قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص پذیرش فلسطین به عنوان یک کشور ناظر نیز است.

عباس با بیان اینکه ملت فلسطین مجوز تاسیس کشور مستقل خود را در 29 نوامبر 2012 در مجمع عمومی سازمان ملل متحد کسب کرده است، گفت: مصمم هستم که این طرح را در شورای امنیت برای پایان دادن به اشغال گری رژیم صهیونیستی و تاسیس یک کشور فلسطینی در بازده زمانی مشخص عملی کنیم.

وی ادامه داد: شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی این درخواست ماه آینده جلسه برگزار خواهد کرد و ما امیدواریم که کشورهای جهان از این طرح حمایت کنند.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت: مشکل اساسی ما اصرار رژیم صهیونیستی برای ادامه ساخت و سازهای جدید و اسکان صهیونیست ها به جای ساکنان فلسطینی است که این اقدام با کنوانسیون های چهارگانه ژنو و منشور های بین المللی در تضاد است.

عباس بار دیگر تاکید کرد که مساله قدس خط قرمز ماست و نمی توانیم در مقابل اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی و مسیحی آن به ویژه تلاش این رژیم برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی سکوت کنیم.

کابینه رژیم صهیونیستی دوشنبه هفته جاری موافقت خود را با ساخت حدود 400 واحد مسکونی در منطقه 'جبل ابو غنیم' و ساخت 600 واحد دیگر در قدس شرقی اعلام کرد.

از سوی دیگر جنبش فتح هشدار داد که تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر تسریع در ساخت بیش از یکهزار واحد صهیونیست نشین در قدس شرقی به تشدید خشونت ها و درگیری ها منجر می شود.

شهرک سازی رژیم صهیونیستی که عمدتا پس از جنگ شش روزه 1967 در مناطق اشغالی قدس شرقی، باریکه غزه، کرانه باختری رود اردن و بلندی های جولان آغاز شد، یکی از موانع در برابر مذاکرات به اصطلاح صلح میان مقام های حکومت خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به شمار می رود./982/د102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات