۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۲۸۲۲۶

درخواست دولت پاکستان از ارتش برای برقراری امنیت در ماه محرم

خبرگزاری رسا - دولت مرکزی و دولت‌های ایالتی پاکستان با توجه به آغاز ماه محرم از ارتش تقاضا کردند تأمین امنیت مردم در ایام عزاداری امام حسین (ع) را به عهده بگیرد.
تدابير امنيتي در پاکستان در آستانه محرم

 
 

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت مرکزی پاکستان از دولت‌های ایالتی تقاضا کرده با افزایش تدابیر امنیتی از به وجود آمدن هر نوع حادثه ناگواری در ایام عزاداری امام‌حسین(ع) جلوگیری کنند.

 

طبق این گزارش دولت مرکزی و دولت‌های ایالتی برای برقراری امنیت در ایام محرم از ارتش تقاضای کمک کرده‌اند.

 

گزارش‌ها نشان می‌دهد وزارت کشور پاکستان هنوز هیچ برنامه ویژه‌ای را برای تأمین امنیت اسلام‌آباد در ایام محرم در نظر نگرفته است.

 

یک مقام پلیس پاکستان گفت: در روزهای گذشته وزارت کشور و سازمان‌های امنیتی بارها برای تأمین امنیت اسلام‌آباد در ایام محرم تشکیل جلسه داده‌اند اما هنوز درباره نحوه حفاظت از عزاداران حسینی تصمیم‌گیری نشده است.

 

بر اساس این گزارش هنوز نیروهای پلیس برای تأمین امنیت حسینیه‌ها، مساجد و سایر مناطق حساس را به عهده نگرفته و خطر عملیات‌های تروریستی عزاداران را تهدید می‌کند.

 

دولت پاکستان از ارتش تقاضا کرده با استقرار نیروهای خود در شهر راولپندی امنیت این شهر را که بزرگترین هیئت‌های عزاداری از آن عبور می‌کنند، تأمین کند.

 

مشتاق احمد فرمانده پلیس ایالت پنجاب عنوان کرد: بیش از 35 هزار و 98 نفر از نیروهای پلیس تلاش می‌کنند امنیت عزاداران حسینی در 37 هزار و 800 مجلس عزا و 9 هزار و 900 هیئت عزاداری را تأمین کنند.

 

وی افزود: در ایالت پنجاب 800 نقطه حساس در ایام محرم شناسایی شده و 288 نقطه بیش از حد خطرناک است.

 

گزارش‌ها نشان می‌دهد دولت ایالتی سند 900 سرباز ارتش را برای برقراری امنیت در ایام محرم به خدمت گرفته در عین حال دولت ایالتی بلوچستان نیز از 10 هزار نفر از نیروهای حفاظت مرزی (اف سی) برای حفاظت از عزاداران حسینی استفاده می‌کند.

 

در ایالت خیبر‌پختونخوا از اول محرم تا روز عاشورا تردد موتورسیکلت با 2 سرنشین ممنوع اعلام شده است./988/د102/ک

ارسال نظرات