۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۲۸۱۳۴

نماینده مراجع تقلید در کویت خواستار تعطیلی رسمی عاشورا شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مراجع تقلید در کویت از دولت خواست روز عاشورا را در این کشور تعطیل رسمی اعلام کند.
سيد محمد باقر مهري؛ نماينده مراجع در كويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر المهری نماینده مراجع تقلید در کویت در پیامی، اعلام تعطیلی رسمی روز عاشورا را خواستار شد و خطبای جمعه را به تمرکز بر وحدت ملی و برادری اسلامی و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و کویت دعوت کرد.

 

در این پیام آمده است: از مسؤولان عالی کویت می خواهیم روز عاشورا را که روز فداکاری است، تعطیل اعلام کنند چرا که امام حسین(ع) حق بزرگی بر همه مسلمانان به ویژه کویتی ها دارد و قهرمانان مقاومت از مدرسه اباعبدالله(ع) فارغ التحصیل شده اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین مهری بر لزوم احترام به نمادها و مقدسات آسمانی و اسلامی تأکید کرد افزود: هیچ کس حق ندارد مقدسات ادیان آسمانی و مذاهب اسلامی را مورد دشنام قرار دهند، زیرا همه مراجع تقلید و فقها به عدم جواز تعریض به نمادهای اسلامی فتوا داده اند.

 

وی از برادران اهل تسنن برای حضور در مجالس حسینی دعوت بعمل آورد و تصریح کرد: بار دیگر از همه مسلمانان به ویژه اهل تسنن می خواهیم در مجالس حسینی حضور یابند تا سخنان خطیبان منبر حسینی و سیره اهل بیت(ع) به ویژه مقتل امام حسین(ع) را با گوش خود شنیده و نیازی به اعزام افرادی برای تجسس از حسینیه ها نباشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین مهری ملت کویت را به پایبندی به آموزه های اصیل اسلامی دعوت کرد و ادامه داد: از کویتی ها می خواهم به قانون کشور احترام بگذارند، زیرا تجاوز به قانون شرعا جایز نیست و این فتوای حضرت آیت الله سیستانی به شمار می آید.

 

وی در پایان تأکید کرد: مسؤولان حسینیه ها باید با نیروهای امنیتی همکاری لازم را داشته باشند، از ایجاد مزاحمت برای مردم به ویژه همسایه ها به شدت خودداری ورزند و خیابان ها را به بهانه برگزاری مجالس حسینی نبندند./980/ب902/د

ارسال نظرات