۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۲۷۳۸۲

نماینده آیت الله سیستانی نسبت به نقشه تروریست‎ها علیه عزاداران حسینی هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا، نیروهای امنیتی را به هوشیاری در قبال نقشه تروریست‎ها برای هدف قرار دادن عزاداران حسینی در ماه محرم فراخواند.
حجت الاسلام سيد احمد صافي نماينده حضرت آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: محرم ماهی است که مومنان در آن به احیای شعائر حسینی می پردازند و با توجه به شرایط کنونی کشور یادآور می شویم که برگزاری عزای حسینی که مورد تأکید ائمه اطهار(ع) است باید برگزار شود اما نباید نسبت به تحرک تروریست ها برای هدف قرار دادن عزاداران بی توجه بود.

 

وی افزود: نیروهای امنیتی باید همه توان خود را در راه محافظت از جان مردم اختصاص داده و به تروریست ها اجازه هدف قرار دادن عزای حسینی را ندهند.

 

حجت الاسلام صافی با اشاره به حضور نیروهای بسیج مردمی در جنگ علیه تروریسم در ماه محرم، تصریح کرد: این برادران عادت داشتند در ماه محرم در مناطقشان به سوگواری بپردازند اما امسال مجبورند به جنگ با تروریست ها ادامه داده و از حضور در هیات های عزاداری محروم هستند.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: به این برادران می گوییم به جنگ علیه تروریست های ادامه داده و خطر را از عراق دور سازید چرا که شما به وظیفه دینی، ملی، اخلاقی و تاریخ خود عمل کرده و مطمئنا بر شجاعت و صلابتتان افزوده می شود.

 

خطیب جمعه کربلا از حمایت های مادی و معنوی صورت گرفته از سوی دولت و مردم از نیروهای امنیتی و مردمی تقدیر کرد و پیروزی های رخ داده در جنگ علیه تروریست های داعش را ستودنی خواند.

 

وی با اشاره به فرارسیدن سال جدید هجری قمری اظهار داشت: با این سال هجری خداحافظی کرده و سال جدیدی را آغاز می کنیم. از خداوند متعال می خواهیم در سال جدید هجری، کشورهای اسلامی، عراق عزیز و همه مسلمانان را عاقبت به خیر کند. از سیاستمداران می خواهیم با ملت صادق باشند و همه تلاش خود را برای پایان مشکلات مردم انجام دهند.

 

حجت الاسلام کربلایی در پایان تصریح کرد: دولت با وجود چالش های امنیتی موجود باید خدمات مورد نظر مردم را برآورده سازد و توجه ویژه ای به بخش کشاورزی و صنعت داشته باشد./980/ب901/د

ارسال نظرات