۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۲۷۲۸۹
سردبیر روزنامه البناء لبنان:

مدعیان دموکراسی در برابر حکم اعدام شیخ نمر سکوت کرده اند

خبرگزاری رسا ـ سردبیر روزنامه البناء لبنان نوشت: مدعیان دروغین دموکراسی و آزادی بیان کسانی هستند که در برابر حکم آیت الله نمر که مصداق بارز نقض حقوق بشر است سکوت کرده اند.
شيخ نمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ناصر قندیل، سر دبیر روزنامه لبنانی "البناء" در مطلبی به برخورد قضایی و سرکوب گرانه آل سعود با مخالفان و همچنین مساله آیت الله نمر اشاره کرد و نوشت :پیکره حقوق عربی و اسلامی مسلمانان در برخی کشورها به شدت دچار تزلزل شده و این مساله نگران کننده است.

 

وی افزود: باید برای همگان توضیح داده شود چرا یک عالم دینی که به صورت مسالمت‌آمیز به بیان آراء سیاسی خود پرداخته است در کشوری که داعیه اسلام را دارد و بر خادم الحرمین بودن خود می‌بالد، محکوم به اعدام می‌شود.

 

قندیل در ادامه به سکوت سردمداران کشورهای متحد با عربستان در قبال مساله آیت الله نمر اشاره کرد و نوشت: اگر قرار بود سوریه یکی از مخالفان خود را اعدام کند تمام سران آمریکایی و اروپایی متحد با عربستان شدیدا اعتراض کرده و دم از دموکراسی و آزادی بیان می‌زدند و فرد اعدام شده را یک انقلابی آزادی‌خواه لقب می‌دادند؛ اما متاسفانه امروز شاهدیم مدعیان دروغین دموکراسی در برابر صدور حکم غیر منصفانه و مخالف قوانین حقوق بشری لب فرو بسته اند و اعتراضی ندارند.

 

این نویسنده سیاسی در ادامه به بررسی اوضاع داخلی عربستان پرداخت و اظهار داشت: در کشوری که نه قانونی حکم فرماست و نه مجلسی را داراست تا بتواند قانونی وضع کند و نه هیچ کس حق اعتراض دارد و حتی زنان حق رانندگی ندارند، نباید تعجب کرد که نزدیک به نیمی از شهروندان آن از تبعیض طایفه ای رنج ببرند و هرگونه جنبش اعتراضی به شدت سرکوب شود.

 

وی در پایان در خطاب به سردمداران جوامع عربی گفت: بدانید که سیاست سرکوب نه تنها راه به جایی نمی‌برد بلکه موجب شعله ور شدن آتش زیر خاکستر می‌شود./1321/ب902/ک

ارسال نظرات