۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۲۶۸۴۸

تجمع اعتراض آمیز طلاب حوزه علمیه محمود آباد در حمایت از شیخ نمر

خبرگزاری رسا ـ تجمع اعتراض آمیز اساتید و طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد در پی صدور حکم اعدام برای شیخ نمر برگزار شد.
محمودآباد محمودآباد محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، همایش سوگواره بصیرت عاشورایی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و اعتراض به جنایات آل سعود در عربستان سعودی و اعدام شیخ نمر باقر النمر، امروز با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، مدیر حوزه های علمیه مازندران و طلاب و اساتید حوزوی در حوزه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد با اشاره به صدور حکم اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان، گفت:  حکم دادگاه سعودی در این رابطه باعث دوچندان شدن خشم ملت عربستان از نظام حاکم شده است.

 

وی، تصریح کرد: حکم اعدام شیخ نمر  ظالمانه و ددمنشانه بوده و دو سال مقاومت رهبر شیعیان عربستان در سیاه چال های آل سعود به عنوان جهادی اکبر است.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود قیام شیعیان عربستان را همانند قیام مردم ایران زمین در دوره سلطنت پهلوی ملعون تشبیه کرد و اعتراضات مردم منطقه الشرقیه عربستان را مثمر ثمر خواند.

 

حجت الاسلام حسینی، تولیت حوزه امام صادق(ع) محمودآباد نیز در این همایش با بیان این که روحانیت در جامعه امروزی از نقش مهم و بی بدیلی برخوردار است، تصریح کرد:  روحانیت پلی همواره میان عامه مردم و آل الله است که باید در راستای ترویج تعالیم والای دینی تلاش کنیم.

 

تولیت حوزه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم تبلیغ دین مبین اسلام در بین عوام مردم و از بین بردن شبهات در بین مسلمانان و نسل جوان جامعه، گفت: ماه محرم یکی از بهترین راه ها و روشن ترین دریچه های میان امت واحده است.

 

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه های علمیه استان مازندران نیز در این مراسم با اشاره به نقش روحانیت مبلغ در تفهیم امور شرعی به عموم مردم و آموزش روش های مقابله با تفرقه افکنان بین شیعه و سنی آل سعود را در اقدام به اعدام شیخ نمر پست و ذلیل خواند.

 

وی با بیان این که اجرای حکم اعدام شیخ نمر به حتم فضای منطقه را بحرانی تر خواهد کرد، ادامه داد: این گونه حرکت های ضد انسانی در پی پیروزی های ارزشمند امت بیدار اسلام در منطقه صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام طاهری با بزرگ خواندن واقعه عاشورا و اشاره به اهداف امام حسین(ع) در عاشورا، تصریح کرد: باید اهتمام ارزنده ای در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی وجود داشته و بتوانیم از سیره نورانی این امام همام بهره گیری ارزنده ای داشته باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات