۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۲۶۶۶۱
نخست وزیر عراق پس از دیدار با مراجع نجف تاکید کرد؛

آیت الله سیستانی مخالف دخالت زمینی نیروهای بیگانه در عراق است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق که امروز با مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کرده بود، از مخالت آیت الله سیستانی با هرگونه دخالت زمینی از سوی نیروهای بیگانه در عراق خبر داد.
حيدر العبادي و آيت الله سيد علي سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در سفری اعلام نشده، امروز «دوشنبه» به نجف اشرف رفت و با آیت‌الله «سیستانی» مرجعیت عالی شیعیان در این کشور دیدار کرد.

 

پایگاه خبری «السومریه نیوز» در خبری فوری نوشت: آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف، برای نخستین‌بار طی 4 سال گذشته، دیدار با یک مقام سیاسی عراقی را پذیرفت.

 

نخست‌وزیر عراق قرار است امروز پس از زیارت مرقد امام علی (ع) با سایر مراجع دینی در این شهر و کادر حزب «الدعوة الاسلامیه» در نجف دیدار و گفت‌وگو کند.

 

این دیدارهای عبادی پیش از سفر امروز او به ایران صورت می‌گیرد. سفری که قرار است پرونده‌های مهمی از جمله تلاش های مشترک برای غلبه بر تروریسم در عراق طی آن بررسی شود.

 

عبادی پس از این دیدار طی یک کنفرانس خبری گفت: دیدار ما با آیت‌الله سیستانی پس از تکمیل شدن پست‌های وزارتی صورت گرفت. آیت‌الله سیستانی نیز به ما تشکیل این دولت و تکمیل آن را تبریک گفت.

 

وی افزود: مرجعیت عالی شیعیان نیز با ما بر عدم نیاز عراق نیروهای زمینی خارجی موافق هستند و هیچ نیروی زمینی خارجی وارد عراق نخواهد شد.

 

 

عبادی: آیت‌الله سیستانی نیز خواستار انفتاح در روابط با کشورهای دیگر است

 

عبادی پیش از سفر امروزش به ایران تاکید کرد که بغداد مانند اکثر استانهای عراق به رغم شایعات دشمن امن است. آیت‌الله سیستانی نیز در این دیدار دستاوردهای عراق در مبارزه با داعش را تبریک گفت و اظهار داشت که عراق تلاش می‌کند در مقابل کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه انفتاح داشته باشد.

 

وی افزود که مرجعیت عالی شیعیان بر ضرورت اهتمام ورزیدن به نیروهای داوطلب و بسیج مردمی، وحدت میان تمام آحاد ملت عراق، ضرورت مجازات و محاکمه مفسدین و تقدیم خدمات به مبارزان در جبهه‌های جنگ تاکید کرد.

 

نخست‌وزیر عراق در ادامه این کنفرانس خبری، اظهار داشت که پس از سفرش به ایران به اردن سفر خواهد کرد و پس از آن نخست‌وزیران ترکیه و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس به بغداد سفر خواهند داشت./983/د102/ک

ارسال نظرات