۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۲۶۲۲۹
مبلغان جهادی(16)

نقش تبلیغ جهادی در گسترش سریع آموزه‌های دینی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول گروه جهادی نسیم رویش از اخلاص به عنوان مهم‌ترین مؤلفه موفقیت مبلغ جهادی نام برد و گفت: فرهنگ و تبلیغ جهادی نقش بسزایی در گسترش سریع و آسان آموزه‌های دینی دارد.
نمايي از تبليغ جهادي طلاب در مناطق محروم کرمان

حجت الاسلام حامد صادقی، مسؤول گروه جهادی نسیم رویش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به برخی از مؤلفه های شخصیتی مبلغان جهادی پرداخت و اظهار داشت: از جمله مؤلفه های شخصیتی مبلغان جهادی این است که طلبه جهادی باید در فعالیتش اخلاص داشته باشد، به این معنا که نگاهش فقط به دست امام زمان(عج) باشد و نباید توقع مالی داشته باشد.

 

مسؤول گروه جهادی نسیم رویش با بیان این که موازی کاری در کارهای تبلیغی دارای آفات بسیاری است و برخی گروه ها نیز از این موازی کاری ها ناراحت هستند، افزود: هرچند در این زمینه تشکل فراگیری تشکیل شده است، اما به سبب نبود تقسیم کار و منابع مالی، نتوانسته تمرکز و سازماندهی مناسبی انجام دهد.

 

وی درباره سازماندهی گروه های جهادی از سوی برخی نهادها ابراز داشت: گروه های جهادی باید مسؤول سازماندهی گروه ها شوند و اگر هر نهادی وارد عرصه سازماندهی گروه های جهادی شود، غیر از دستوری شدن کارها، چیزی در پی نخواهد داشت.

 

وی با تأکید بر این که گروه های جهادی به هیچ وجه نباید زیر مجموعه سازمان یا نهادی شوند، از مجمع عمومی گروه های تبلیغی به عنوان تنها سازمان دهنده این گروه ها نام برد.

 

حجت الاسلام حامد صادقی ابزار داشت: فرهنگ و تبلیغ جهادی نقش بسزایی در گسترش سریع و آسان آموزه های دینی دارد و اگر تبلیغ جهادی نباشد، ما در مقابله با هجمه های دشمن شکست خواهیم خورد.

 

مسؤول گروه جهادی نسیم رویش درباره تحصیل و تبلیغ همزمان طلبه ها نیز اظهار داشت: ورود طلاب و روحانیان در مباحث تبلیغی هیچ آسیبی به تحصیل علم آنها نمی رساند، طلبه ای که همت می کند و کار تبلیغی انجام می دهد، اگر برنامه ریزی داشته باشد، یقینا در تحصیل علم هم می تواند موفق باشد.

 

وی تصریح کرد: طلبه باید به تحصیل علم هم اهتمام داشته باشد و برکت علم به این است که فرد به وظیفه اش هم عمل کند./822/ت302/ی

ارسال نظرات