۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۲۶۲۱۴
امام جمعه ربیعیه عربستان:

اعتراضات شیخ نمر در چارچوب قانون بوده و حکم اعدام ندارد/ اعدام یک عالم شیعه عربستان را بحرانی می‎کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ربیعیه عربستان خطاب به مقامات سعودی هشدار داد که حکم اعدام آیت الله نمر بحران را در شرق عربستان حکمفرما می‌کند.
حجت الاسلام الحبيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالکریم الحبیل، امام جمعه شهر ربیعیه در منطقه قطیف عربستان سعودی، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه به حکم اعدام آیت الله نمر اشاره کرد و گفت: این اقدام مقامات قضایی موجب برافروخته شدن آتش غضب و بازگشت حالت تنش و آشوب در منطقه است.

 

وی با تشریح جایگاه یک عالم دینی در بین مردم اظهار داشت: آیت الله نمر به عنوان یک روحانی برجسته در میان مردم از جایگاه رفیعی برخوردار است و بین تمام انسان‌های آزادی خواه به عنوان یک سمبل جهانی در مطالبه حقوق قانونی انسان‌ شناخته شده است.

 

وی تاکید کردآیت الله نمر از عالمان فرهیخته عربستان بوده که در خانواده ای اهل علم پرورش یافته است که متاسفانه مقامات سعودی به جای تکریم و احترام وی، حکم اعدام این روحانی مجاهد را صادر کرده اند.

 

خطیب جمعه ربیعیه به واکنش‌های متعدد سازمان‌های حقوق بشری نسبت به حکم اعدام آیت الله نمراشاره کرد و افزود: مقامات سعودی نباید نسبت به این موج اعتراضی بی تفاوت باشند؛ چرا که آیت الله نمر تمام اعتراضات خود را در قالب سخنرانی و مصاحبه داشته که این شیوه ها به تایید تمام سازمان‌های حقوقی مسالمت آمیز بوده و حکم سنگینی مانند اعدام را در پی ندارد.

 

این عالم عربستانی با تاکید بر اینکه حکم اعدام آیت الله نمر باعث شعله ور شدن آتش اعتراضات می‌شود، ابراز داشت: این اقدامات بحران را برای منطقه و عربستان به ارمغان می‌آورد و موجب گسترش نفرت عمومی نسبت به دستگاه حکومت می‌شود.

 

حجت الاسلام حبیل در ادامه نسبت به نقشه‌های دشمن در زمینه فتنه‌افروزی‌های طایفه‌ای هشدار داد و صدور چنین حکمی را برای یک عالم شیعی در کشور مدعی اسلام عملکردی طبق خواسته دشمن توصیف کرد.

 

وی در پایان از مقامات سعودی خواست تا نسبت به حکم دادگاه آیت الله نمر تجدید نظر کنند و در برخورد با بازداشت شدگان سیاسی منطق و قوانین بین المللی را در دستور کار خود قرار دهند./1321/ب901/ک

 

ارسال نظرات