۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۲۵۹۶۵

سازمان عفو بین الملل حکم اعدام آیت الله نمر را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ سازمان عفو بین المللی سیاست های ضد طایفه ای آل سعود را محکوم کرد.
شيخ نمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از واکنش و انتقاد شدید احزاب و شخصیت‌های منطقه‌ای در قبال حکم اعدام آیت الله نمر، سازمان عفو بین المللی نیز در بیانیه ای که روز گذشته صادر کرد ضمن محکوم کردن این حکم، اعلام کرد: این اقدام در راستای سرکوبی هرگونه صدای مخالف دولت در عربستان است.

 

این سازمان در این بیانیه با اشاره به دستگیری محمد النمر برادر آیت الله نمر نوشت: علت دستگیری و مکان زندانی شدن وی نامشخص است و احتمال می‌رود در پی اظهاراتش در صفحه اجتماعی مبنی بر غیر منصفانه بودن دادگاه باشد. 


این سازمان اعلام کرد حکم اعدام آیت الله نمر و به دنبال آن بازداشت برادر وی مسیر سرکوب گرانه و فضای خفقان حاکم در عربستان را نمایان می‌کند و از اقدامات ضد طایفه ای آل سعود پرده برمی‌دارد.


در این بیانیه آمده: آیت الله نمر انتقادات خود را در مورد برخورد خشونت آمیز مقامات سعودی و سیاست‌های ضد طایفه ای، از طریق خطبه های دینی و مصاحبه‌ها به گوش سردمداران سعودی رسانده است و تمام این امور، روش های مسالمت آمیزی است که سازمان های حقوق بشری و آزادی بیان، آنرا تایید می‌کنند. از این رو اتهامات وارده در حق وی مبنی بر اختلال و برهم زدن امنیت کاملا بی‌اساس بوده و این خود بر بطلان حکم
صادر شده در دادگاه صوری، مهر تاییدی است.

 

همچنین این سازمان در کنار تمام این مسایل به ممنوع الملاقات بودن آیت الله نمر و بد رفتاری با وی در بیمارستان‌های نظامی و زندان‌های امنیتی اشاره کرد و آنرا نقض آشکار حقوق بشر توصیف کرد./1321/ب902/ک

ارسال نظرات