۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۲۵۹۴۳

تظاهرات معترضان سعودی در حمایت از آیت الله نمر

خبرگزاری رسا ـ علاوه بر واکنش احزاب و شخصیت های مختلف نسبت به حکم اعدام آیت الله نمر، مردم مناطق شرقی عربستان شب گذشته تظاهرات با شکوهی را در استان‌های القطیف و العوامیه برپا کردند.
شيخ نمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی اعلام صدور حکم اعدام برای آیت الله نمر، روحانی برجسته عربستانی، مناطق شرقی عربستان شاهد تظاهرات با شکوهی در راستای حمایت از این عالم مجاهد بود.

 

این تظاهرات از شهر العوامیه به سمت شهر قطیف واقع در شرق عربستان سعودی برپاشد و شرکت کنندگان درآن ضمن سر دادن شعارهایی ضد آل سعود، حکم قضایی صادر شده در حق آیت الله نمر را محکوم کرده و بر بطلان آن تاکید کردند.


همچنین تظاهرات‌کنندگان ضمن درخواست آزادی فوری آیت الله نمر، از جوامع عربی خواستند تا نسبت به نقض آشکار حقوق بشر در عربستان و برپایی دادگاه‌های غیرمنصفانه و دروغین ساکت نمانده و اقدامات انتقام جویانه آل سعود را محکوم کنند.

 

جنبش های فعال در شرق عربستان ازجمله منطقه القطیف، زادگاه آیت الله نمر، در بیانیه ای که پس از دستگیری وی صادر شد اعلام کردند: حکم صادر شده از طرف دادگاه صوری، ظالمانه بوده و جنبش های حامی آیت الله نمر تا تحقق آزادی وی به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.


از سوی دیگر در بحرین نیز حزب "الوفاء الاسلامی" در بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام مسوولان قضایی عربستان اعلام کرد: اگر آل سعود به خود اجازه بدهد که این حکم اجرا شود باید منتظر پیامدهای خطرناک و کوبنده آن درداخل و خارج خاک عربستان باشد.

 

 همچنین این حزب ازمردم عربستان و ملت بحرین خواست تا با تظاهرات و اعتراضات گسترده خود مانع اجرای حکم اعدام برای آیت الله نمر شوند و مقامات سعودی را برای آزادسازی وی تحت فشار قرار دهند.

 

در کویت نیز، عبدالحمید دشتی، نماینده مجلس این کشور ضمن محکوم کردن حکم اعدام آیت الله نمر، اقدام مسوولان قضایی عربستان را ستمگرانه توصیف و به کمرنگ شدن روابط کشورهای منطقه با عربستان اشاره کرد.

 

همچنین امیر عبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران اظهار داشت: صدور این حکم برای آیت الله نمر تاثیر زیادی در کاهش روابط جهان اسلام با عربستان دارد./1321/ب902/ک

ارسال نظرات