۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۲۵۷۴۹

حساب‌های مالی مبلغ تکفیری مسدود شد

خبرگزاری رسا ـ عربستان سعودی حساب های مالی مبلغ تندرو تکفیری را مسدود کرد.
عرعور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه سعودی "زمان الوصل" نوشت: عربستان سعودی حساب‌های بانکی عدنان عرعور از فعال ترین مبلغان تکفیری را در این کشور مسدود کرد.


عدنان عرعور از کسانی است که از ابتدای هجوم تکفیری‌ها به سوریه اقدام به جمع آ وری کمک های مالی قابل توجهی برای این گروه کرده است.


عبدالرحمن لاحم نویسنده سیاسی سعودی در این روزنامه نوشت: مسدود کردن حساب این شخص گامی بسیار ابتدایی برای مقابله با اینگونه افراد به حساب می‎‌آید و علی رغم مجازات سنگینی که دولت عربستان برای ترویج افکارافراطی در نظر گرفته است جلوگیری از برداشت مالی برای مبلغی افراطی که در حمایت گروه‌هایی چون داعش و النصره سخن می‌گوید، در حقیقت مجازات شمرده نمی‌شود.


لاحم نوشت که در حقیقت جرم اصلی این مبلغ تکفیری زیر پا گذاشتن قانون عربستان به خاطر اعلام علنی جمع آوری کمک های مالی برای گروه‌های تروریستی و تکفیری بوده است.

 

همچنین عرعور بارها برای جلب حمایت‌های مالی و تسلیحاتی و فرستادن آنها به سوریه برای تجهیز نیروهای تروریستی به بحرین رفته است.

 

قابل ذکر است عربستان سعودی در طول سه سال گذشته از طریق فتاوای مفتی‌های سعودی و حمایت های مالی یکی از منابع اصلی تامین نیروهای تروریستی در مناطقی چون سوریه می‌باشد /1321/ب902/ک

ارسال نظرات