۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۲۴۹۷۹
پس از سفر دولت توافق ملی به غزه اعلام شد؛

فتح و حماس به دنبال تهیه لیست مشترک برای انتخابات آینده

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران ارشد جنبش فتح خبر داد که فتح به حماس پیشنهاد کرده است که این دو جنبش در انتخابات آتی فلسطین، لیستی مشترک از نامزدها ارائه کنند.
حماس و فتح

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین الشیخ از رهبران جنبش فتح در فلسطین از آمادگی این جنبش برای توافق با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در موضوعات مختلف از جمله انتخابات آینده خبر داد.

 

الشیخ که ریاست هیأت امور مدنی را بر عهده دارد، اعلام کرد که فتح با حماس نشستی مشترک و مثبت برگزار کرده و به جنبش حماس پیشنهاد داده است که لیستی واحد از نامزدهای فتح و حماس برای انتخابات آینده زیر نظر دولت توافق ملی آماده شود.

 

الشیخ در ادامه، سفر دولت توافق ملی فلسطین به غزه را که پنجشنبه گذشته انجام شد را سرآغاز اجرایی شدن توافق‌های قبلی میان فتح و حماس توصیف و اعلام کرد: رژیم صهیونیستی با ورود کارگران غزه به سرزمین اشغالی موافقت کرده است و این می‌تواند آغازی برای بهبود اوضاع اقتصادی و کم کردن از حجم میزان بیکاری در نوار غزه باشد و پس از توافق بر سر یک گذرگاه امن میان کرانه باختری و نوار غزه راه‌حل‌های دیگری نیز در راه است.

 

این عضو جنبش فتح همچنین گفت: سفر دولت توافق ملی، به غزه مقدمه اجرایی کردن تمام توافق‌های ما با برادرانمان در جنبش حماس و زمینه گسترش نفوذ این دولت در نوار غزه است./994/د102/ک

ارسال نظرات