۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۲۴۶۰۶
تحلیلگر سیاسی عربستانی؛

با کم‌رنگ نشان دادن نقش ایران نمی‌توان از تاثیرگذاری آن در منطقه کاست

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و تحلیلگر عربستانی با انتقاد از سیاست‌های دوگانه مسوولان منطقه ای نسبت به ایران اظهار داشت که ایران علی رغم تبلیغات سوء رسانه های عربی، از تاثیر و نفوذ بسزایی در منطقه برخوردار است.
الغامدي، تحليلگر عربستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، قینان الغامدی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی عربستان سعودی در مقاله ای سیاسی، به جایگاه ایران در منطقه و سطح نفوذ آن در میان کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: همواره تبلیغات ضد ایرانی مبنی بر عدم تاثیرگذاری ایران در مسایل جاری منطقه مشاهده می‌شود که هدف آن تحقیر جایگاه ایران و کم‌رنگ نشان دادن نقش آن در اذهان عمومی است.

وی با تحلیل رفتارهای دوگانه مسوولان منطقه ای گفت: سیاست حکم می‌کند که اگر یک طرف قصد بزرگنمایی پیروزی خود را داشته باشد ابتدا باید به مدح و تعظیم طرف مقابل بپردازد؛ چراکه شکست یک رقیب ضعیف نمی‌تواند مایه مباهات باشد. سیاستمداران منطقه علاوه بر اینکه این قاعده را رعایت نکردند و به تضعیف و تحقیر ایران پرداختند.

الغامدی افزود: متاسفانه کشورهای منطقه از همان رقیبی که به زعمشان کوچک و ضعیف بود شکست خوردند و از ایران به خاطر تاثیرگذاری در مسایل منطقه شکایت کرده و ابراز عصبانیت کردند. نمونه این امر را می‌توان درواکنش مسوولان عربستانی نسبت به پیروزی انقلاب مردمی یمن به رهبری انصارالله و البته با تاثیرگذاری ایران مشاهده کرد.

 

این تحلیلگر سیاسی به معرفی سیاست های خارجی ایران در منطقه پرداخت و گفت: هر کشوری متناسب با مقتضیات خود در منطقه دارای تاثیر مشخصی است و راهبردهای سیاسی ایران نیز همانند هرکشور دیگری بر اساس مصالح آن تعریف شده است و جایگاه کنونی ایران به خاطر صلاحیتی است که این کشور از خود نشان داده است./1321/ب902/ک

ارسال نظرات