۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۲۴۵۷۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

تحقق دستاوردهای ارزنده در بستر امنیت میسر می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تحقق دستاوردهای ارزنده در بستر امنیت میسر می شود، گفت: اقتصاد ، فرهنگ ، سیاست ، تعلیم و تربیت و حتی طاعت و عبادت در سایه وجود امنیت و آرامش به دست می آید.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، عصر چهارشنبه در جمع کارکنان نیروی انتظامی نور با بیان این که امنیت و سلامتی بسیار گرانقدر بوده که قدر آن مجهول است، گفت: این دو نعمت بسایر ارزنده بود که اگر آن را از دست بدهد قدرش را می داند.


وی با اشاره به این که امنیت و آرامش دغدغه اصلی هر جامعه است، بیان داشت: امنیت مانند اکسیژن برای جامعه ضروری بوده و هر جامعه رشد یافته ای حاضر است سنگین ترین هزینه ها را برای برپایی امنیت تحمیل و پرداخت کند.

 

امام جمعه چمستان، تصریح کرد: هر جامعه می خواهد امنیت داشته و همواره تلاش می کند تا امنیت و آرامش موجود در آن آسیب ندیده و خدشه دار نشود.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که قرآن کریم امنیت را یکی از اهداف انبیاء در اسقرار حاکمیت الهی معرفی می کند، ادامه داد:  انبیاء آمدند لذت شیرین امنیت را به ما مردم برسانند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به سخنی از امام علی(ع)، گفت:  نعمت مهم و بزرگ دنیا امنیت و سلامتی و نعمت بزرگ و بی بدیل آخرت بهشت است.

 

وی، ادامه داد: قرآن کریم بهترین و مهم ترین ویژگی شهر و بلد خوب و آرمانی را شهر با مولفه امنیت معرفی می کند که در سوره ابراهیم به این امر پرداخته شده است که از همین موضوع می شود پی برد که به چه میزان کار نیروی انتظامی عظیم و ارزشمند است.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که ارزش هر کاری به اهمیت آن بستگی دارد، خاطرنشان کرد: اسلام می خواهد در جامعه اسلامی امنیت کامل حکم فرما باشدو نه تنها مردم در عمل به یکدیگر آسیب نرسانند و سببت غم و اندوه را  فراهم نسازند بلکه از نظر زبان ، فکر و اندیشه که بالاترین امنیت است امنیت حکم فرما باشد. 

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که تحقق دستاوردهای ارزنده در بستر امنیت میسر می شود، گفت: امنیت که باید در آن بذر اقتصاد ، فرهنگ ، سیاست ، تعلیم و تربیت و حتی طاعت و عبادت  کاشته و افشانده شود در بستر امنیت زراعت و میوه می روید و رشد می کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: در زمین شورزار و بستر ناامن چیزی به عمل نمی آید و در جامعه ای که امنیت نباشد هیچ گونه فعالیتی به ثمر و نتیجه نخواهد رسید.

 

امام جمعه چمستان افزود: فعالان خستگی ناپذیر نیروی انتظامی بستر ساز و عامل امنیت نظام اسلامی هستند که باید تلاش کنیم تا در راستای فعالیت های خود به بهترین نحو ممکن کوشا باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات