۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۲۴۰۱۹
حکیم:

عراق نیازی به حضور نیروهای بیگانه ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به اینکه این کشور نیازی به دخالت نظامیان بیگانه ندارد، از ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش خواست از این ائتلاف برای تصفیه حساب استفاده نکند.
سيد عمار حکيم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در خطبه های نماز عید سعید قربان که امروز در دفتر وی در بغداد برگزار شد نسبت به پیگیری عملکرد وزیران وابسته به این مجلس تأکید کرد و گفت: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم وزیران ما به فساد و منفعت طلبی شخصی سوق داده شوند. پیروان مجلس اعلای اسلامی باید نام خاندان حکیم را حفظ کرده و هر کس در عملکرد خود دچار خلل یا مرتکب فساد اداری و مالی شود مطمئنا مورد محاسبه قرار می گیرد.

 

وی از تصمیم های اتخاذ شده از سوی دولت جدید ابراز خرسندی کرد و از نخست وزیر خواست افراد کارآمدی را در رأس وزارتخانه های کشور و دفاع قرار دهد.

 

حجت الاسلام حکیم افزود: دولت همچنین باید روابط بین المللی خود را تنها با کشورهای عضو ائتلاف بین المللی بهبود نبخشد بلکه دست خود را به سوی همه کشورها دراز کند.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی بر عدم نیاز عراق به نیروهای خارجی تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: کشورهای عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش باید تنها به حمایت لجستیکی و تجهیز نیروهای مسلح عراقی بسنده کنند چرا که عراق نیازی به دخالت نیروهای خارجی ندارد.

 

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی و بسیج مردمی توانایی پیروزی بر گروه تروریستی داعش را در سراسر عراق دارند.

 

حکیم تأکید کرد: ائتلاف بین المللی نباید عراق را به صحنه تصفیه حساب بین المللی مبدل کند، بلکه باید در راستای آزادی کشورهای از تروریسمی که منطقه و جهان را تهدید می کند، تلاش کند./980/ب901/د

ارسال نظرات