۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۲۴۰۱۷

حمایت حماس از موضع‌ اخیر تشکیلات خودگردان فلسطین

خبرگزاری رسا ـ عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که اظهارات رامی حمد الله نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین گامی در مسیر صحیح است و باید اقدامات اعتماد سازی بیشتری از این قبیل اتخاذ شود.
موسي ابو مرزوق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، موسی ابو مرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با اشاره به اظهارات حمد الله درباره توافق با قطر و سازمان ملل برای پرداخت حقوق کارمندان باریکه غزه طی ماه جاری میلادی خاطر نشان کرد که اگر ما فلسطینی‌ها خودمان فکری به حال خودمان نکنیم، دیگران هم نخواهند کرد.

 

وی افزود: بسیاری از طرف‌های بین المللی به توافقات اخیر میان جنبش‌های فتح و حماس به چشم شک و تردید نگاه می‌‍کردند و واقعیت این است که فضای بی اعتمادی و اظهار نظرهای ناامید کننده در کنار عدم اجرای توافقات صورت گرفته باعث ایجاد چنین فضای غبارآلودی شده است، اما باید حساب مرحله شکاف داخلی و مرحله پس از آن را از هم جدا دانست و تغییراتی در فضای جاری فلسطین ایجاد کرد.

 

عضو برجسته دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که ما خواهان اتخاذ تصمیمات و اقدامات مثبت و سازنده بیشتر و خودداری از اظهارات و اقدامات خصمانه هستیم و دوست نداریم گفتگوها میان دو جنبش فتح و حماس در رسانه‌ها دنبال شود، بلکه همگان باید در راستای عدالت و مسؤولیت پذیری گام بردارند و بیشترین مسؤولیت در این زمینه متوجه راس هرم قدرت است.

 

گفتنی است که رامی حمد الله نخست وزیر دولت وفاق ملی جمعه شب گذشته از توافق با قطر و سازمان ملل متحد برای پرداخت حقوق کارمندان دولت سابق باریکه غزه تا اواخر ماه اکتبر جاری خبر داده بود. وی در عین حال تصریح کرده بود که دولتش توصیه‌های کمیته اداری و حقوقی را اجرایی خواهد کرد تا زمینه رعایت عدالت در حق تمامی کارمندان ملت فلسطین فراهم شود./994/د102/ک

ارسال نظرات