۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۲۲۳۸۵۹

استمرار دشمنی‌های علنی عربستان با سوریه

خبرگزاری رسا ـ کشور عربستان با جلوگیری از ورود حجاج سوری بار دیگر دشمنی خود با این کشور ابراز کرد.
عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات عربستان سعودی مانع از ورود دهها نفر از حجاج سوریه به خاک این کشور شد.

 

یک فعال سوری در همین زمینه اعلام کرد، مقامات فرودگاه بین‌المللی ملک بن عبدالعزیز در شهر جده، عفیف سلیمان، رئیس شورای نظامی ادلب را که برای انجام فرائض حج به عربستان سفر کرده بود، بازداشت کردند.

 

مقامات سعودی به دلیل ترسی که از نفوذ عناصر تروریستی به خاک خود دارند، مانع از ورود مخالفان دولت سوریه شده‌اند. این در حالی است که عربستان خود عهده‌دار حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها بودند.

 

به گزارش این شخص، عبدالجبار العکیدی فرمانده سابق شورای موسوم به شورای نظامی حلب  به همراه خانواده‌اش در فرودگاه جده بازداشت شد.

 

دشمنی‌های آل سعود با سوریه در حالی است گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه از برگزاری نشستی میان سرکرده‌های گروه‌های تروریستی مسلح در این کشور، در ماه جاری به میزبانی عربستان خبر دادند.

 

در همین راستا بعد از اعلام آمریکا مبنی بر نیت این کشور برای آموزش حدود 5 هزار تروریست موسوم به مخالفان میانه‌رو، این نشست در نوع خود نخستین نشستی است که سران گروه‌های تروریستی مخالف دولت سوریه را گرد هم می‌آورد.

 

منابع نظامی وابسته به گروه های تروریستی اعلام کردند که مسئولان نظامی ارتش آزاد و گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه و مشاوران نظامی در این نشست حاضر خواهند شد تا به وضعیت آنچه آنها گروه‌های معارض انقلابی می‌خوانند و امکان ادغام و وحدت به آنها بررسی شود.

 

رسانه‌ها نیز به نقل از مسئولان سعودی گزارش دادند، آموزش تروریست‌های موسوم به مخالفان میانه‌رو در عربستان صورت خواهد گرفت./1321/د101/ک

 

ارسال نظرات