۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۲۳۸۴۸

ابراز نگرانی رسانه‌های سعودی از تحولات یمن

خبرگزاری رسا ـ رسانه های سعودی بار دیگر ایران را به دخالت مستقیم در امور داخلی یمن متهم کرده و اعلام کردند شورای همکاری خلیج فارس در برابر این اقدامات تدابیری می‌اندیشد.
روزنامه عکاظ عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه های سعودی امروز با هجمه های تبلیغاتی خود ایران را به دخالت مستقیم در امور داخلی یمن متهم کرده و اعلام کردند: کشورهای منطقه بویژه شورای همکاری خلیج فارس در برابر وقایع اخیر یمن دست روی دست نخواهند گذاشت و نسبت به این تحولات که سود آن عاید طرف‌های خارجی است ساکت نخواهند ماند.

 

در همین راستا روزنامه عکاظ عربستان در چندین مقاله سیاسی حمایت ایران از انصارالله را محکوم کرد و مدعی شد: خیزش مردمی به رهبری حوثی‌ها به جز نا امنی نتیجه دیگری در بر نداشت و زمینه را برای دخالت بیشتر گردانندگان اصلی این انقلاب مردمی مهیا کرده است.

 

این روزنامه عربستانی نوشت: کشور یمن در بین کشورهای منطقه، محور اصلی به شمار می‌رود و از نظر استراتژیک از جایگاه مهمی برخوردار است؛ از این رو کشورهای منطقه به ویژه شورای همکاری خلیج فارس در برابر جریانات کنونی یمن اقدام مناسب را در دستور کا رخود قرار خواهد داد.

 

گفتنی است مسوولان عربستان سعودی بعد از افزایش قدرت حوثی‌ها و تسلیم دولت منصور هادی در برابر خواسته‌های مردم این کشور به شدت نگران بازتاب این انقلاب مردمی در عربستان هستند و بارها خشم خود را از طریق رسانه های متبوع خود ابراز داشته اند./1321/ب903/ک

 

ارسال نظرات