۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۲۳۸۳۶

رییس هیأت کبار علمای عربستان نیروهای داعش را خوارج زمان نامید

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت کبار العلمای عربستان داعش را خوارج عصر خواند و از امت اسلامی خواست تا با مشتی آهنین به مقابله با گروه‌های افراطی برخیزند.
شيخ عدالعزيز آل شيخ

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبد العزیز آل الشیخ، مفتی سعودی در سخنانی خطاب به کشورهای اسلامی، از آنان خواست تا با مشتی آهنین با سازمان تروریستی داعش مقابله کنند.

 

وی در خطبه های نماز جمعه میان میلیون‌ها مسلمان که در حال انجام مناسک حج بودند، خطاب به آنان گفت: مراقب باشید؛ چرا که دین، امنیت و عقیده شما مورد هدف گروه‌های افراطی و تندرو قرار می‌گیرد.

 

این مفتی سعودی ضمن اینکه گروه تکفیری داعش را خوارج عصر حاضر دانست، ابراز داشت: امروز امت‌ اسلامی به وسیله تروریست‌های افراطی مورد ابتلا قرار گرفته اند.کسانی که خون انسان‌های بی‌گناه را می‌ریزند و به بزرگ و کوچک رحمی نمی‌کنند.

 

وی در پایان از امت اسلامی خواست تا نسبت به فتنه افروزی‌های گروه‌های تندرو هوشیار باشند تا آنان نتوانند در داخل و خارج کشورهای اسلامی دامنه نفوذ و سلطه خود را گسترش دهند.

 

این سخنان در حالی صادر می شود که علمای وهابی این کشور نیز بارها حمایت خود را در طول سه سال گذشته از این گروه تروریستی اعلام کرده اند.


عربستان سعودی همواره از تروریست های سوری در حال جنگ با بشار اسد حمایت کرده و آشکارا از قدرت های دنیا خواسته است که امکانات بیشتری در اختیار آنان قرار دهند.
 
با این حال به نظر می رسد که مقامات عربستانی به این نتیجه رسیده اند که جوانان سعودی حاضر در جنگ سوریه پس از بازگشت به کشور مادری خود توانایی به راه اندازی جنگ علیه نظام سلطنتی و حکام خود را خواهند داشت./1321/ب902/ک

ارسال نظرات