۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۲۳۷۰۵

شورای همکاری خلیج فارس نسبت به تحولات یمن ابراز نگرانی کرد

خبرگزاری رسا ـ شورای خلیج فارس با ابراز ناخرسندی از وقایع اخیر یمن و پیروزی جنبش مردمی به رهبری انصارالله، تاکید کرد در برابر تحولات یمن ساکت نخواهد ماند.
شوراي خليج فارس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته در نشست فوق العاده‌ای در جده عربستان وقایع اخیر یمن را مورد بجث و بررسی قرار داد و بازتاب انقلاب مردمی در این کشور را برای عربستان نگران کننده توصیف کردند.


این شورا ضمن ابراز تاسف نسبت به سیطره حوثی ها در صنعا و مراکز دولتی، به کارگیری سلاح ازجانب انقلابیان و یورش به ساختمان‌های دولت یمن را محکوم کرد.


اعضا این شورا اعلام کردند در برابر تحولات یمن دست روی دست نخواهند گذاشت چرا که با به مخاطره افتادن امنیت یمن، امنیت کشورهای منطقه مورد تهدید واقع می‌شود.


گفتنی است برخی مسوولان عربستانی در راستای استمرار دخالت در امور یمن در اقدام جدیدی سعی دارند با یارگیری از قبایل بی‌طرف یمن، جبهه ای در برابر حوثی‌ها تشکیل دهند.


این در حالی است که جنبش الحوثی تاکنون مکرر اعلام کرده است که به دنبال محقق کردن خواسته مردم و اجرای نتیجه گفت‌وگوهای ملی است که پس از انقلاب این کشور اجرا شد و اقدامات آن علیه هیچ کشوری از جمله عربستان سعودی نیست./1321/ب903/ک

ارسال نظرات