۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۲۲۸۵۰
امام جمعه قطیف عربستان:

عدم آگاهی از حقیقت اسلام موجب گرفتاری در دام تکفیری‌ها می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان، از مذاهب گوناگون اسلامی دعوت کرد تا در ایام حج نسبت به عقاید یگر آشنایی پیدا کرده و ریشه جهل را برکنند.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار امام جمعه قطیف عربستان، در خطبه های نماز جمعه روز گذشته به اهمیت مراسم حج اشاره کرد و این موسم را فرصتی طلایی برای بهره گیری مسلمانان برشمرد.

 

وی با بیان اینکه دین اسلام همواره مخالف با جهل بوده است، گفت: مراسم حج زمان بسیار مناسبی است تا مسلمانان در این اجتماع باشکوه نسبت به مذاهب و نحل گوناگون آشنایی پیدا کرده و نسبت به عقاید آنها اطلاعاتی کسب کنند؛ چراکه ریشه بسیاری از دشمنی‌ها و کینه‌های طایفه ای و مذهبی که همواره  دشمن بدان به چشم بهترین وسیله برای سودجویی‌های خود می‌نگرد، جهل نسبت به اصول عقاید یکدیگر ودر نتیجه نزاع و درگیری مذهبی و طایفه‌ای است.

 

این عالم عربستانی، ادعای عدم امکان دستیابی به اطلاعات دینی فرق گوناگون را غیر قابل قبول دانست و افزود: در دنیای کنونی با توسعه امکانات ارتباطی به سهولت می‌توان با مطالعه و پژوهش، حقیقت را شناخت و از گرداب فتنه‌های گوناگون نجات پیدا کرد. بسیاری از افراد با حرف های بی پایه و اساس که ادعا می‌شود مربوط به اسلام است در دام گروه‌های تکفیری و سلفی گرفتار شدند که علت اصلی آن جهل نسبت به حقیقت اسلام است.

 

حجت الاسلام صفار از تمام مذاهب اسلامی و نخبه های علوم دینی خواست تا در ایام حج بدون هیچ تعصبی در مورد عقاید فرق دیگر به کسب اطلاعات بپردازند و اندیشه های دینی خود را نیز در معرض بررسی دیگر مذاهب گذارند تا ضمن آگاهی از مشترکات فراوان دینی، فروع مذهب را در فضایی به دور از تنش مورد بحث و بررسی قرار دهند./1321/ب903/د

ارسال نظرات