۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۲۲۵۶۴
سخنگوی انصارالله یمن:

انصارالله شعار «مرگ بر آمریکا» را سر می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی جنبش انصار الله یمن تاکید کرد که دولت آمریکا از نظر جنبش انصار الله جنایتکار بوده و حامی رژیم صهیونیستی است.
محمد عبدالسلام، سخنگوني جنبش انصار الله (حوثي‌ها)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله  یمن در گفت وگو با روزنامه کویتی السیاسه اظهار داشت: طرح شورای همکاری خلیج فارس درباره اوضاع یمن قطعا تمام شده است.

 

وی با اشاره به توافقنامه امضا شده بین حکومت یمن و جنبش انصارالله تصریح کرد: این توافقنامه صلح و شراکت که یکشنبه در مقر ریاست جمهوری امضا شد، یک دوره سیاسی با شراکت سیاسی جدیدی را پایه گذاری می کند که متمرکز بر نتایج کنفرانس گفت وگوهای ملی در راستای پاسخ به خواسته های مردم است.

 

محمد عبدالسلام درباره این سوال که آیا عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله در روزهای آینده به صنعا منتقل خواهد شد، گفت: الحوثی یکی از شهروندان یمن است و بعید نیست که در هر زمانی، به صنعا منتقل شود.

 

سخنگوی جنبش انصارالله در خصوص موضع  این جنبش درباره سرتیپ علی محسن الاحمر مشاور  رییس جمهور یمن در امور نظامی و پیروانش گفت: او با ما وارد رویارویی شد. ما قبل از وقوع درگیری ها در شهر صنعا افرادی را نزدش فرستادیم تا از او بخواهیم که از حمله به طرفداران و اعضای جنبش انصار الله و تظاهرات آنها دست بردارد و به طور مستقیم مذاکره صورت گیرد اما پاسخ او منفی بود و اعلام کرد که نمی توان با شورشیان وارد مذاکره شد.

 

وی با رد برخی ادعاها در خصوص اقدام جنبش انصارالله در غارت تانک های پادگان های شهر صنعا و کنترل بر نهادهای کشور و اقدام این جنبش در ایفا کردن نقش ارتش و نیروهای امنیتی خاطرنشان کرد: ما کسانی بودیم که برای محافظت از این نهادها وارد عمل شدیم. ما نفعی در انجام این کارها نداریم. متاسفانه علی محسن و برخی طرفداران او دستور دادند که همه برای غارت نهادها وارد عمل شوند و اگر کمیته های مردمی به طور سریع برای تامین امنیت این نهادها وارد عمل نمی شدند، غارت شده بود.

 

وی گفت: ما سه روز پیش توافقنامه را امضا کردیم و با سایر شرکا، دولتی را تشکیل خواهیم داد و تماس ها با عبدربه منصور هادی و همه طرف های سیاسی ادامه دارد و این تماس ها همچنین با وزارت کشور و دژبانی و وزارت دفاع درخصوص چگونگی عادی سازی دقیق اوضاع کشور در جریان است.

 

محمد عبدالسلام به حزب الاصلاح یمن اطمینان داد که جنبش انصار الله علیه آنها اقدامی نخواهد کرد.

 

محمد عبدالسلام درباره آینده رابطه آنها و آمریکا بویژه با توجه به اینکه جنبش انصار الله شعار "مرگ بر آمریکا" را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: یمن به عنوان یک کشور، سیاست خارجی خودش را دارد اما موضع انصارالله درقبال آمریکا به عنوان یک دولت این است که این دولت همچنان جنایتکار است و حامی رژیم صهیونیستی به شمار می رود و ما شعار خود را به طور مسالمت آمیز سر می دهیم./1321/ب102/د

ارسال نظرات