۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۲۲۴۶۸

افزایش خشونت علیه مسلمانان استرالیا به بهانه مقابله با تروریسم

خبرگزاری رسا ـ تدابیر نیروهای امنیتی استرالیا برای مبارزه با تروریسم در داخل مرزهای این کشور اعمال خشونت علیه مسلمانان استرالیا را افزایش داد و زنان و کودکان مسلمان نیز در امان نیستند.
استراليا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبر مسلمانان استرالیا با توجه به اینکه مسلمانان و مساجد این کشور هدف حملاتی قرار گرفته اند که مقامات امنیتی استرالیا گسترش تهدیدهای تروریستی را توجیهی برای انجام این گونه حملات می دانند خواستار خویشتن داری مسلمانان شد.

'مریم ویس زاده' از مرکز اسلام هراسی استرالیا گفت: در روزهای اخیر سر یک خوک بر بالای یک صلیب قرار گرفته است، مساجد مورد تخریب قرار گرفته اند و پیام های تهدید آمیز بر روی خودروها و اموال عمومی با اسپری نوشته شده است. تعدادی از زنان به ویژه با پوشش اسلامی مورد اذیت و آزار و تهدید قرار گرفته اند.

استرالیایی ها که به بهانه مبارزه با تروریسم، مسلمانان این کشور را طی هفته های اخیر تحت فشار قرار داده اند 28 شهریور نیز در پی ممنوعیت استفاده از برقع در بین زنان مسلمان برآمدند.

تونی ابوت نخست وزیر استرالیا که کشورش در ائتلاف آمریکا علیه داعش در عراق شرکت دارد، پیش از این در نشست هایی با گروه های اسلامی در این کشور، به مسلمانان استرالیا هشدار داد و گفت: کانبرا قصد مبارزه با گروه داعش را دارد و پیوستن به این گروه می تواند 'برای مسلمانان خطرناک' باشد.

در پی این فشارها که به بهانه مبارزه با تروریست ها هر روز افزایش می یابد سناتور 'کری برناردی' دیدگاه خود برای ممنوعیت استفاده از برقع توسط زنان مسلمانان را مطرح کرد.

استرالیا که ده ها شهروندش برای جنگ به گروه تروریستی داعش پیوسته اند با بهانه افزایش اقدامات امنیتی و تلاش برای مبارزه با فعالیت های تروریستی مسلمانان را مورد آزار قرار می دهد.

'ابراهیم ابو محمد' مفتی اعظم استرالیا و دیگر رهبران مذهبی این کشور نیز روز از مسلمانان خواستند خویشتنداری کنند و احساسات و عواطف آنها بر منطقشان غلبه نکند.

قتل روز گذشته یک جوان 18 ساله مسلمان استرالیایی توسط نیروهای پلیس، احتمال افزایش خشونت ها علیه مسلمانان را تقویت کرده است.

پلیس استرالیا روز سه شنبه این جوان را به مقر خود در حاشیه شهر ملبورن منتقل کرد و مدعی شد پس از این که وی چاقوی خود را درآورده وی را مورد هدف گلوله قرار گرفته است.

دولت استرالیا که با اعزام 600 نیروی نظامی در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش آمریکا را همراهی می کند برای همراه کردن افکار عمومی با خود طی چند روز گذشته به دشمن سازی پرداخت و خطر انجام اقدامات تروریستی علیه مردم و سایر نهادهای این کشور از جمله پارلمان را بزرگ نمایی کرد./982/د102/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات