۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۲۲۲۲۵
مبلغ سعودی:

جهاد علیه حوثی‌ها واجب شرعی است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ وهابی عربستان با اعلام این‌که جهاد علیه شیعیان حوثی واجب شرعی است، مردم یمن را به قیام علیه حوثی‌ها فراخواند
مبلغ عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا،رسانه‌های سعودی که از نتیجه‌بخش بودن خیزش مسالمت‌آمیز مردم یمن در روزهای اخیر و توافق یمنی‌ها برای حل بحران شوکه شده‌اند، همه تلاش خود را برای تحریف افکار عمومی از واقعیت‌ها و تخریب این دستاورد مردمی به‌کار بسته‌اند.

 

درحالی که مردم سراسر یمن به‌ویژه شهر صنعا، پایتخت این کشور،  با آمدن به خیابان‌ها و برگزاری مراسم نورافشانی، پیروزی جنبش و انقلاب مردمی مسالمت‌آمیز خویش را جشن گرفته‌اند.  شیوخ وهابی و مفتیان درباری آل‌سعود در تلاشند با صدور انواع فتواها، متن‌ها و اطلاعیه‌های هیجان‌انگیز، جوانان یمنی را علیه حوثی‌ها تحریک کنند.

 

عبدالعزیز الطریفی، مبلغ وهابی عربستان که سخنان خود را بر صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده، اظهار داشته است: جهاد علیه حوثی‌ها واجب شرعی است و همه مردم یمن باید برای این پیکار متحد شوند.

 

وی می‌‌افزاید: هرکس در صف حوثی‌ها بایستد، شامل این حکم است حتی اگر قرآن به گریبان داشته باشد؛ چراکه اسلام مکتبی اعتقادی است نه شعار.


گفتنی است مردم یمن از پنج هفته پیش جنبش اعتراضی و مسالمت‌آمیز خود را برای برآورده شدن سه خواسته اصلی شامل سرنگونی دولت فاسد، لغو دستور آزادسازی حامل‌های سوخت و اجرای نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی این کشور آغاز کردند که رهبری این حرکت گسترده مردمی را جنبش انصارالله(حوثی‌ها) به‌عهده داشت.

 

درپی این اعتراضات، مذاکرات بین انصارالله به نمایندگی از مردم و نهاد ریاست جمهوری یمن آغاز شد که چند دور مذاکرات به نتیجه نرسید و سپس مذاکرات با میانجیگری جمال بن عمر، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن بین دوطرف از سرگرفته شد.


در نهایت، دولت یمن، جنبش «انصارالله»(حوثی‌ها) و جریان‌های سیاسی این کشور شب گذشته در نهاد ریاست‌جمهوری یمن توافقنامه صلح و مشارکت ملی را با توجه به نتایج کنگره گفت‌وگوی ملی امضا کردند.


رسانه‌های سعودی نیز، اگرچه وحشت‌زده، اما به‌طور هماهنگ دستور گرفته‌اند، قیام مردمی یمن را نیز آلوده اختلافات قومی و مذهبی کنند و حوثی‌ها و قیامشان را وابسته به خارج(ایران) نشان دهند. در همین راستا است که مبلغان وهابیت دست به‌کار شده و از هیچ تلاشی برای تضعیف بزرگترین دستاورد انقلابیون یمن دریغ نمی‌کنند حتی اگر مجبور به صدور فتاوای نابخردانه شوند. /982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات