۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۲۲۱۸۹۳

۹ معترض بحرینی به حبس ۵ ساله محکوم شدند

خبرگزاری رسا ـ دادگاه تجدید نظر بحرین حکم زندانی ۹ معترض بحرینی متهم به تلاش برای تغییر رژیم آل‌خلیفه را تائید کرد.
دادگاه استيناف بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه تجدید نظر بحرین حکم زندانی 9 معترض شیعی از جمله یک عکاس مطبوعات و فعال اینترنتی را به اتهام تبلیغ برای تغییر رژیم آل‌خلیفه تائید کرد.

 

در همین ارتباط یک منبع قضایی بحرین اعلام کرد؛ دادگاه بدوی در آوریل 2014 حکمی را علیه این 9 متهم صادر کرده است که بر اساس آن به 5 سال زندان محکوم شدند.

 

از جمله این 9 نفر حسن حبیل عکاس بحرینی و جاسم النعیمی فعال اینترنتی است.

 

دستگاه قضایی بحرین روز پنجشنبه گذشته نیز با صدور حکمی، 14 معترض را به حبس ابد محکوم کرد.

 

دادگاه جنایی بحرین متهمان را به اجرای عملیات انفجاری مقابل مرکز پلیس در روستای بنی جمره در نزدیکی منامه و شرکت در تظاهرات بدون مجوز متهم کرد.

 

نهادهای بین المللی حقوق بشری بارها استفاده ابزاری از دستگاه قضایی در بحرین را در اعمال مجازات سنگین علیه تظاهرکنندگان مخالف محکوم کردند.

 

دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد که ماموران پلیس بحرین متهم به قتل از جمله قتل زندانیان به ندرت تحت پیگرد قرار می‌گیرند و به احکام سنگین محکوم می‌شوند.

 

جو استارک، معاون دیده‎بان حقوق بشر برای خاورمیانه در این گزارش نوشت: یک مامور پلیس بحرین که یک تظاهرکننده یا یک زندانی را با خونسردی به قتل برساند احتمال دارد به شش ماه یا در نهایت دو سال حبس محکوم شود اما درخواست مسالمت آمیز برای تبدیل بحرین به جمهوری مجازات حبس ابد را به دنبال خواهد داشت./994/د102/ک

ارسال نظرات