۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۲۲۱۸۹۲
دمشق هشدار داد:

تروریست‌ها در صدد استفاده مجدد از سلاح شیمیایی‌ هستند

خبرگزاری رسا ـ وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد : احتمال استفاده تروریست‌ها از تسلیحات شیمیایی در سوریه با هدف تخریب چهره ارتش وجود دارد.
کشف انبار سلاح شيميايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‎ای درباره احتمال استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم سوریه هشدار داد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است که هدف تروریست‌ها از به کار برد سلاح‌های شیمیایی متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از آن است.

 

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق پایبندی خود به توافقنامه سازمان ملل درباره منع استفاده از سلاح های شیمیایی و امحای آن را اثبات کرد و هم اکنون عاری از این نوع سلاح است.

 

سیگرید کاگ، هماهنگ کننده ویژه هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی نیز چندی پیش اعلام کرده بود که تاکنون 96 درصد از تجهیزات مربوط به تسلیحات شیمیایی سوریه منهدم شده است.

 

کاگ گفت: هیات مشترک مامور به امحای تسلیحات شیمیایی در سوریه ماموریت خود را در چارچوب قوانینی که در وظایف خود آن را به کار برده است، به پایان خواهد رساند.

 

خبرگزاری رویترز هفته گذشته به نقل منابع دیپلماتیک گزارش داد که سوریه اخیرا اسامی سه تاسیسات جدید خود در خصوص تسلیحات شیمیایی به سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی را ارائه داده است./994/د102/ک

ارسال نظرات