۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۲۱۸۶۹
نمایندگان پارلمان لبنان تأکید کردند؛

حزب الله پیش از تشکیل ائتلاف بین المللی به مبارزه با تروریسم پرداخت

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان پارلمان لبنان با تاکید براینکه این کشور نیازمند تصمیم‌گیری جدی سیاسی برای مقابله با تکفیری‌هاست، عنوان کردند مقاومت اسلامی اجازه تعدی تکفیری‌ها به شهروندان لبنانی را نمی‌دهد.
طرفداران حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، نمایندگان پارلمان لبنان در اظهار نظرهای جداگانه با محکوم کردن انفجارهای تروریستی اخیر در لبنان خواستار اتخاذ اقدامات جدی برای جلوگیری از ادامه تحرک گروه‌های تکفیری در لبنان شدند.
 
محمد رعد، نماینده و رییس فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان با اشاره به اینکه حزب الله لبنان در نبردهای القلمون و القصیر همه تلاش خود را به کار گرفت تا لبنان از گزند گروه‌های تکفیری در امان بماند، خاطرنشان کرد: باوجود جنایت‌های فراوان تکفیری‌ها، متاسفانه برخی شخصیت‌های لبنانی همچنان به توجیه فعالیت‌های تروریستی می‌پردازند.
 
وی افزود: گروه‌های تکفیری هر هفته یکی از سربازان گروگان گرفته شده را به قتل می‌رسانند تا بدین وسیله دولت و ارتش لبنان را تضعیف کرده و روحیه مردم را متزلزل کنند.
 
این نماینده پارلمان لبنان با تاکید بر اینکه نیت کشورهای غربی از مبارزه با داعش بسیار شک برانگیز است، خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی بیش از همگان از خطر گروه‌های تکفیری و تروریستی آگاه شد اما پس از سه سال از شروع بحران در منطقه برخی کشورهای غربی و عربی حامی تروریسم ائتلافی را تشکیل داده اند. ائتلافی که به هیچ وجه نمی‌توان ادعاهای آن در مبارزه با داعش را باور کرد.
 
مقاومت اسلامی اجازه تعدی تکفیری‌ها به مردم لبنان را نمی‌دهد
 
حسن فضل الله، نماینده پارلمان لبنان با اشاره به تاریخ پر فروغ مقاومت اسلامی در نبرد با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: مبارزه با اشغالگری و تروریسم نبردی یکسان است که نیروهای مقاومت در سوریه و لبنان برای ایمن ساختن امت اسلامی از گزند تکفیری‌ها و رژیم صهیونیستی به آن تن داده اند.
 
وی با انتقاد از عدم اتخاذ اقدامات ضروری برای بازدارندگی از پیش روی جبهه النصره و داعش در لبنان، گفت: ارتش لبنان به تصمیمی جدی از سوی دولت نیاز دارد تا بتواند اقدامات مقتضی را برای به زانو درآوردن گروه‌های تکفیری در مرزهای شرقی لبنان به کار گیرد.
 
فضل الله افزود: توقف گفتمان تفرقه برانگیز از سوی برخی گروه‌های سیاسی و دینی و همچنین تقویت وحدت و انسجام ملی بزرگ‌ترین سلاح لبنان برای مقابله با گروه‌های تکفیری است.
 
تحرک گروه‌های تروریستی به منطقه عرسال محدود نمی‌شود
 
در همین راستا نیز علی فیاض، عضو فراکسیون مقاومت اسلامی لبنان با هشدار نسبت به تلاش تکفیری‌ها برای افزایش اقدامات خود ضد لبنان و سایر کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: تحرک گروه‌های تروریستی به منطقه عرسال لبنان محدود نمی‌شود بلکه این گروه‌های جنایتکار به دنبال آن هستند که با تکیه بر پدیده تندروی و تکفیری امنیت و آرامش لبنان را هدف قرار دهند.
 
وی وحدت ملی و انسجام دینی را لازمه مقابله با تروریسم عنوان کرد و گفت: لبنان توانایی عبور از مرحله خطرناک کنونی را دارد اما متاسفانه برخی تصمیم‌گیری‌های سیاسی این کشور را در برابر جریان‌های تکفیری، تروریستی متزلزل نشان داده است./983/ب902/د
ارسال نظرات