۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۲۱۸۴۷

افزایش چشمگیر حجاج مالاوی در مراسم حج امسال

خبرگزاری رسا ـ افزایش چشمگیر تعداد حجاج مالاوی در مراسم حج امسال خوشحالی رهبران مسلمان این کشور را به همراه داشته است.
مراسم معنوي حج
 
به گزارش خبرگزاری رسا، افزایش چشمگیر تعداد حجاج مالاوی در مراسم حج امسال خوشحالی رهبران مسلمان این کشور را به همراه داشته است.
 
علمای مسلمان در کشور آفریقایی مالاوی افزایش چشمگیر حجاج کشورشان را در مراسم حج امسال یک "پیروزی بزرگ" برای جامعه مسلمانان این کشور عنوان کرده اند.
 
شیخ احمد چییندا، یکی از مدیران کاروان های حج در مالاوی در این ارتباط می گوید: در طول سالیان گذشته ما تلاش های زیادی صورت دادیم تا اهمیت شرکت در مراسم معنوی حج را برای مسلمانان تشریح کنیم.
 
وی افزود: در نتیجه این تلاش ها امسال شاهد آن هستیم که تعداد زیادی از مسلمانان عازم مراسم حج هستند.
 
این مدیر کاروان های حج در کشور آفریقایی مالاوی خاطرنشان کرد: سال‌ها است که مالاوی درگیر مشکلات اقتصادی بزرگی است و همین مشکلات نیز کاهش تعداد حجاج را به همراه داشت اما نکته قابل توجه آن است که با وجود چنین مشکلاتی بر تعداد شرکت کنندگان مراسم معنوی حج در سال جاری افزوده شده است.  
 
احمد چییندا در بیان دلایل افزایش حجاج مالاوی در سال جاری تاکید کرد: افزایش سطح آگاهی مسلمانان و پیشرفت موقعیت اقتصادی اکثر تجار مسلمان از جمله دلایل چنین افزایشی بوده است.
 
به گفته احمد چییندا، امسال در حدود 280 مسلمان از کشور آفریقایی مالاوی در مراسم حج شرکت می کنند؛ تعدادی که تاکنون و در طول سالیان گذشته بی سابقه بوده است.
 
اسلام پس از مسیحیت دومین دین بزرگ در مالاوی محسوب شده و مسلمانان حدود 36 درصد از جمعیت 16 میلیون نفری این کشور فقیر آفریقایی را تشکیل می دهند./990/ب903/ک
ارسال نظرات