۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۲۱۴۴۱

تازه ترین شماره ماهنامه پیام انقلاب منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ شماره 85 ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پیام انقلاب با عنوان «شکستی دیگر برای رژیم صهیونیسم» به همت نمایندگی ولی فقیه در سپاه منتشر شد.
شماره 85 ماهنامه پيام انقلاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره هشتاد و پنجم ماهنامه پیام انقلاب به صاحب امتیازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیر مسؤولی رمضان شریف ویژه شهریور ماه 1393 چاپ و روانه بازار شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «سرمقاله؛ نیروهای سه‌گانه سپاه و امنیت ملی»،‌‌ «حق واجب مردم بر حکومت »، «سرمشق خط عفاف»، «جهان ولایی، دین ولایی و امت ولایی»، «حج و ظرفیت‌های جهانی آن»، «نگاهی بر رهاوردهای ملی و فراملی یک فرمان»، «بزرگ‌ترین سنگر انقلاب»، «اقتدار اقتصادی از اقتدار نظامی جدا نیست»، «نثار خون برای امنیت مردم»، «امنیت، محور توسعه و پویایی جامعه»، «پرچم‌دار اقتدار و امنیت»، «دولت بی‌ثباتی اقتصادی را کاهش داد»، «فرصت‌ها و چالش‌ها»، «آتش مقاومت خاموش‌شدنی نیست» و «شکستی دیگر برای رژیم صهیونیستی».

 

در بخشی با عنوان شکستی دیگر برای رژیم صهیونیستی آمده است: «بار دیگر رژیم اشغالگر قدس از سپاه پاسداران شکستی دیگر را تجربه کرد! یک هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی که برای جاسوسی وارد آسمان کشورمان شده بود پس از رهگیری و قبل از هر گونه عملیاتی با واکنش سریع و سهمگین نیروی هوافضای سپاه رو به رو و سرنگون شد.

 

قبل از این نیز آمریکا چنین ضرب شستی از سپاه دریافت کرده بود، آنگاه که پهپاد آر کیو 170 آنان در دام تکنولوژی پیشرفته سپاه گرفتار شد و حیرت تمامی کارشناسان نظامی جهان را در این زمینه برانگیخت. اما این‌بار پهپاد جاسوسی آن‌گونه که سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام داشت، مربوط به رژیم صهیونیستی بود.

 

از آنجا که این رژیم متجاوز، زبانی جز زور نمی‌فهمد، لازم بود این‌بار باهمین زبان با او رفتار شود و از این رو سپاه قاطعانه و مقتدرانه این هواپیمای جاسوسی را هدف قرار داد و سرنگون نمود و این امر نکات متعددی را روشن ساخت».

 

«جنایت علیه بشریت»، «از بزرگ‌ترین فجایع تاریخ تا ادعای حقوق بشر»، «رویدادها از زاویه کاریکاتور»، «عبرانی‌ها و حرکت از گذرگاه تشتت اسلامی»، «دژ نظام سلطه»، «جنایت و مکافات»، «سران غرب و تحولات غزه»، «حقوق بشر در آینه فرگوسن»، «مبانی حقوق شهروندی در اسلام»، «روز پزشک تبلور درمانگران فکر و تن»، «تعاون حلقه مفقود توسعه پایدار»، «مدیریت جهادی کارمند متعهد انقلابی می سازد» و «آیا نظام اداری خدمت‌رسان مردم است» از موضوعات دیگری است که در  این ماهنامه به چشم می‌خورد.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان مبانی حقوق شهروندی دراسلام می‌خوانیم: نظام حقوق شهروندی به معنای اصیل آن به معنای برخورداری عموم اعضای جامعه از حقوق و تکالیف برابر است به گونه‌ای که هیچ تبعیضی از لحاظ سیاسی، اجتماعی و حقوق مدنی میان افراد جامعه وجود نداشته باشد. در باب مسؤولیت شهروندان اسلامی پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) در بیان گوهرباری می‌فرمایند: «الا کلکم راع . کلکم مسئول عن رعیته». همان‌گونه که ملاحظه می‌شود در اسلام هر جا صحبت از رعیت شده، مراد همان حقوق شهروندی در اصطلاح امروزی است. اصول اساسی حقوق شهروندی در اسلام، کرامت انسانی و نظارت همگانی است.

 

در مقام مقایسه جایگاه حقوق شهروندی در میان ادیان و مکاتب بشری، اسلام در عالی‌ترین مرتبه قرار دارد که به انسان در مقام «خلیفةاللهی» حقوق و آزادی‌های اجتماعی را داده و در عین حال او را مسؤول و مکلف به شناختن خیر خود و دیگران دانسته است. اساسا در نظام حقوقی اسلام به طور کلی حق و تکلیف با هم وجود دارد.

 

در جامعه اسلامی همه شهروندان از حقوق سیاسی و اجتماعی همه شهروندان از حقوق سیاسی و اجتماعی برخوردارند و در تمام شؤون جامعه و حکومت مشارکت دارند که در این منظور مفهوم شهروند حتی به غیرمسلمانان نیز اطلاق می‌شود. در خصوص مسؤولیت شهروندان مسلمان در جامعه در قبال یکدیگر پیامبر اعظم(صلی‌الله علیه و آله) می‌فرمایند: «هر کس شب را به صبح برساند در حالی که به امور مسلمین اهتمام ندارد، از مسلمانان نیست».

 

در بخش پایانی این ماهنامه هم می‌توان به موضوعاتی همچون «ساز و کاری برای شکایت مردم از بانک‌ها پیش‌بینی نشده است»، «تحلیل وضعیت اقتصادی ایران در چارچوب اقتصاد مقاومتی»، «حراست و پیشگیری از مفاسد اقتصادی»، «ملت و دولت دوشادوش هم بار سنگین فرهنگ را بردارند»، «بهره‌برداری داعش از فضای مجازی»، «رکن پنجم دموکراسی در خدمت جنایتکاران» و «اعتدال و ضرورت شفاف‌سازی» و «خوب‌های بد و بدهای خوب» اشاره کرد.

 

هشتاد و پنجمین شماره ماهنامه پیام انقلاب به صاحب امتیازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیر مسؤولی رمضان شریف ویژه شهریورماه 1393 در 80 صفحه با قیمت 3000 تومان منتشر شده است./907/ن602/ق

ارسال نظرات