۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۷
کد خبر: ۲۲۱۳۷۶
رییس ستاد زکات استان اصفهان:

پرداخت زکات گره گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد زکات استان اصفهان، فرهنگ سازی و ترویج زکات را یکی از وظایف مبلغان و علمای دین دانست و گفت: پرداخت زکات گره گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه است.
حجت الاسلام رنجبر، دبير ستاد زکات استان اصفهان

حجت الاسلام غلامحسین رنجبر،‌ رییس ستاد زکات استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با برشمردن آثار و برکات پرداخت زکات در حل مشکلات محرومان در نقاط دوردست، افزود: از محل وجوه زکات مساجد بسیاری در سراسر کشور ساخته شده است.

 

وی از تأکید دین اسلام بر پرداخت زکات گفت و افزود: فرهنگ سازی و ترویج این فریضه اساسی یکی از وظایف مبلغان و علمای دین است که باید با دقت و ظرافت به آن پرداخته شود.

 

حجت الاسلام رنجبر تصریح کرد: اقتصاد یکی از دغدغه های مهم رهبری طی دو سال متوالی و توجه ایشان به این مقوله هم در سال جهاد اقتصادی و هم اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در شعار سال است.

 

وی افزود: محور دیدگاه مقام معظم رهبری در این حوزه اقتصاد اسلامی است که زکات یکی از مولفه های مهم آن است.

 

رییس ستاد زکات استان اصفهان ادامه داد: پرداخت زکات، برکات فراوانی برای جامعه به همراه دارد و ما در ستاد احیای زکات استان تلاش می کنیم با فرهنگ‌سازی و برنامه‌های لازم در این زمینه مردم را متوجه این امر مهم کنیم.

 

حجت الاسلام رنجبر روشنگری در خصوص مصارف زکات را عاملی برای ترویج آن دانست و اظهار داشت: زمانی که مردم موارد مصرف زکات را بدانند و اثر آن را در شهر و روستای خود مشاهده کنند، با رغبت بیشتری اقدام به پرداخت زکات می کنند.

 

وی تأکید کرد: پرداخت زکات موجب برطرف شدن نیاز اقشار محروم و مستضعف جامعه شده و در کنار آن نقشی مهم و مؤثر در توسعه عمرانی مناطق و اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه فاقد اعتبارات دولتی خواهد داشت.

 

رییس ستاد زکات استان اصفهان پرداخت زکات را عاملی برای ریشه کنی فقر در جامعه و مرتفع شدن مشکلات اقتصادی دانست و گفت: زکات از مولفه های اقتصاد اسلامی است و همانگونه که خداوند فرموده پرداخت زکات باعث افزایش رزق می شود بنابراین باید برای برکت مال خود پرداخت زکات را مورد توجه ویژه قرار دهیم.

 

وی با برشمردن اهمیت پرداخت زکات ادامه داد: مردمی که زکات می دهند مالشان پاک می شود و خودشان نیز مطهر شده و با پرداخت زکات ناهنجاری ها و بد اخلاقی ها و زشتی های جامعه از بین می رود و رفتارها تزکیه می شود.

 

حجت‌الاسلام رنجبر در بیان آثار و برکات پرداخت زکات به روایتی از امام موسی بن جعفر(ع) اشاره کرد و افزود: اموال خود را به وسیله زکات حفظ کنید.

 

وی از جمع آوری 50 میلیارد ریال زکات در استان در 5 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت:‌ پیش بینی می کنیم این رقم به 100 میلیارد ریال تا پایان سال افزایش یابد./1305/ت302/ب4

ارسال نظرات