۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۲۲۱۲۴۳
آیت‌الله سبحانی:

داعشی‌ها از خوارج هم بدترند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی از گروهک تروریستی داعش به عنوان خوارج و اشرار زمان یاد کرد و حمایت کشورهای غربی، عربی را عامل بقای این تروریست‌ها خواند.
 درس خارج فقه آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از نبی‌اکرم(ص) مهر، محبت، رفاقت و ایجاد آرامش را از ویژگی‌های اسلام دانست.

 

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به جنایات هولناک گروهک تروریستی داعش بیان داشت: این افراد و حامیانشان که مدعی ایجاد خلافت و دولت اسلامی بر مبنی قرآن و سنت هستند بگویند کجای کارهایشان محبت، رحمت و آرامش اسلام را نشان می‌دهد.

 

وی تأکید کرد: بریدن سر افراد حتی غیر مسلمانان و بازی کردن با آنها در کجای سنت پیامبر(ص) بیان شده است؟ هیچ یک از اعمال این‌ها اسلامی نیست.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که گروهک تروریستی داعش حتی از خوارج بدتر هستند، اظهار داشت: خوارج هر چند جنایتکار بودند ولی نبش قبر نکرده و با سرهای بریده افراد بازی نمی‌کردند.

 

وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم داعشی‌ها نبش قبر کرده و آثار انبیا را نیز از بین می‌برند؛ این‌ها اشرار زمان هستند.

 

استاد برجسته درس خارج فقه حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که باطل دوامی نخواهد داشت و روزی از بین می‌رود، عنوان کرد: جولان این افراد نیز روزی تمام می‌شود و از بین می‌روند.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی پشتیبانی حامیان را عامل اصلی بقای تروریست‌های داعشی خواند و خاطرنشان کرد: اگر حامیانشان دست از حمایت بردارند این‌ها از بین می‌روند.

 

وی یادآور شد: البته حامیانشان آنها را روزی آورده بودند تا از وجودشان استفاده کنند، امروز می‌بینند که به ضررشان شده‌اند.

 

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود احیای حقوق زن را از جمله خدمات اسلام خواند و بیان داشت: در زمان جاهلیت زن‌ها مظلوم بودند که اسلام این مظلومیت را برداشت./993/پ202/ج

ارسال نظرات