۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۲۱۱۹۰

سفر گروه 6 نفره شیعیان هند به عراق برای بازگرداندن هندی‎های عضو داعش

خبرگزاری رسا ـ گروهی 6 نفره از شیعیان انجمن حیدریه هندوستان تصمیم دارند که با سفر به عراق و گفت‎وگو با هندی‎های عضو داعش آنان را به ترک این گروه و بازگشت به وطن ترغیب کنند.
جوانان هندي عضو داعش
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری economic times، گروهی 6 نفره از شیعیان انجمن حیدریه هندوستان تصمیم دارند که با سفر به عراق و گفت‎وگو با هندی‎های عضو داعش آنان را به ترک این گروه و بازگشت به وطن ترغیب کنند.
 اعضای این کمیته اعلام کرده اند که هر کس که از داعش، بوکوحرام و القاعده حمایت کند مسلمان نیست، چرا که هیچ دینی به پیروان خود اجازه کشتن انسان های بی گناه را نمی دهد.
انجمن حیدریه شیعیان هندوستان با دولت های هند و عراق نیز رایزنی های مختلفی انجام داده و حدود 6 هزار نفر، از جمله تعداد زیادی دکتر، پرستار و مهندس در پاسخ به فراخوان این انجمن برای اعزام به عراق و انجام فعالیت های بشردوستانه به نفع مردم این کشور اعلام آمادگی کرده اند.
محمود پراچا، یکی از اعضای کمیته 6 نفره انجمن حیدریه می گوید که اخیرا با خانواده های پسران جوانی که به داعش پیوسته اند ملاقاتی داشته است.
وی در این ارتباط گفت: خانواده های این جوانان هیچ اعتقادی به ایدئولوژی داعش نداشته و از دولت تقاضا داشتند که جوانانشان را به خانه بازگرداند.
مولانا جواد نقوی، یکی از رهبران شیعیان هندوستان و از سازمان‎دهندگان کمیته 6 نفره نیز در یک کنفرانس خبری گفت که صهیونیست ها و حامیان آنان در آموزش و تامین مالی داعش و سایر گروه های تروریستی نقش فعالی دارند. 
وی گفت: گزارش ها نشان می دهند که تروریست های زخمی شده داعش در عراق به وسیله هلیکوپتر به رژیم صهیونیستی منتقل می شوند تا در آنجا تحت درمان قرار بگیرند.
مولانا جواد نقوی گفت: پس از فراخوان انجمن حیدریه هندوستان تعداد زیادی از مردم این کشور و حتی غیرمسلمانان برای اعزام به عراق اعلام آمادگی کردند.
اعضای انجمن حیدریه هندوستان می گویند که به تازگی نامه ای از خیرالله، معاون وزیر خارجه عراق دریافت کرده اند که در آن از این گروه به دلیل همکاری در محافظت از حرم ائمه اطهار (علیهم السلام) در برابر حملات تروریستی تشکر شده است./990/ب902/ک
ارسال نظرات