۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۲۰۴۵۴

دیده‌بان حقوق بشر بحرین خواستار توقف اعطای تابعیت به افراد غیر بحرینی شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بخش آزادی‌های دینی دیده‌بان حقوق بشر بحرین ضمن درخواست برای توقف اعطای تابعیت سیاسی، تأکید کرد قوانین اعطای تابعیت باید با قراردادهای بین المللی حقوق بشر همسو و از تمایلات سیاسی و گرایش‌های انتقام‌جویانه‌ به دور باشد.
شيخ ميثم سلمان مسئول بخش آزادي‌هاي ديني ديده‌بان حقوق بشر بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ میثم سلمان، مسؤول بخش آزادی‌های دینی دیده‌بان حقوق بشر بحرین، متوقف ساختن اعطای تابعیت سیاسی به شهروندان این کشور را خواستار شد.


سلمان در بیست و هفتمین دوره نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو تأکید کرد که  تابعیت بحرینی باید محفل ملی و جامعی برای همه مؤلفه‌های مذهبی و اجتماعی در بحرین باشد.


وی با بیان این مطلب افزود: قوانین اعطای تابعیت باید با قراردادهای بین المللی حقوق بشر همسو و از تمایلات سیاسی و گرایش‌های انتقام‌جویانه‌ به دور باشد.


مسؤول بخش آزادی‌های دینی دیده‌بان حقوق بشر بحرین تأکید کرد که دولت در سلب تابعیت شهروندانی دست دارد که نسب آن‌ها به صدها سال پیش در بحرین بازمی‌گردد.


سلمان در پایان از کمیته‌ها و کارگروه‌های سازمان ملل و کشورهای عضو شورای حقوق بشر و جامعه بین الملل لزوم اعمال فشار به بحرین برای متوقف ساختن اعطای تابعیت سیاسی را خواستار شد./994/
د102/ک

ارسال نظرات