۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۱۹۷۵۵

نگرانی علمای مسلمان هند از افزایش گرایش جوانان به داعش

خبرگزاری رسا ـ ادعای جدید رسانه‌ها مبنی بر افزایش گرایش جوانان مسلمان هندی به گروه تروریستی داعش، سبب نگرانی علمای این کشور شده و آنان تلاش می‌کنند مانع از گمراه شدن جوانان با تبلیغات دروغین این تروریست‌ها شوند.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ریس احمد، از علمای مسلمان هند در این باره گفت: ما می‌خواهیم جوانان مسلمان برای آبادانی کشور خود کار کنند. آن‌ها نباید با پیوستن به این گروه تروریستی آینده خود را نابود کنند.

 

وی افزود: داعش از افراد می‌‌خواهد که به خاطر دین‌شان بجنگند اما این گروه تروریستی هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد.

 

 

مانند دیگر علمای مسلمان هند، نگرانی احمد از آنجایی شدت گرفت که اخباری مبنی بر پیوستن یک جوان مسلمان از حومه بمبئی به داعش و کشته‌شدن او در موصل منتشر شد.

 

این جوان که عارف ماجد نام داشت، یکی از 4  نفری است که روز 3 خرداد ماه مفقود شده بودند.

 

احمد عنوان کرد: جای نگرانی است که داعش تلاش می‌کند در میان جوانان هندی نفوذ کند. ما به هیچ‌وجه از وحشی‌گری‌های داعش حمایت نمی‌کنیم.

 

وی افزود: در اسلام هیچ جایی برای کشتن افراد بی‌گناه نیست و این آن چیزی است که ما باید به این جوانان گمراه‌شده آموزش دهیم.

 

علمای شیعه و سنی هند و بسیاری از فعالان و سازمان‌های اسلامی این کشور با انتشار بیانیه‌ها و برگزاری برنامه‌های مختلف در تلاش هستند که ضمن محکوم کردن جنایات داعش، جوانان را از انحراف به سمت این گروه تروریستی باز دارند.

 

یگان ضدتروریسم دولت هند نیز در حال انجام تحقیقات به منظور شناسایی دقیق جوانان جذب شده به داعش و نیز ردیابی نهادهایی است که در صدد گمراه کردن جوانان برای پیوستن به داعش هستند. /982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات