۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۱۹۵۳۱
در آستانه میلاد هشتمین اختر تابناک امامت؛

دانشنامه اینترنتی امام رضا به روز رسانی شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه سالروز ولادت هشتمین اختر سپهر تابناک امامت و ولایت دانشنامه امام علی ابن موسی‌الرضا(ع) بر روی شبکه جهانی حوزه نت به روز رسانی شد.
دانشنامه امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، علی‌اکبر پوست‌چیان، مسؤول ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز نور ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) با اشاره به بروزرسانی دانشنامه اینترنتی امام رضا(ع) گفت: هدف از تولید این دانشنامه عرضه قطره‌ای از دریای عشق و ارادت قلبی مسلمانان به ویژه ایرانیان به امام رضا(ع) و همچنین کمک به امر پژوهش و تحقیق محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه است.

 

وی ادامه داد: این دانشنامه غنی با برخورداری از 496 مطلب شامل گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده پایان‌نامه، مجلات و مقالات در قالب 15 موضوع جهت استفاده کاربران ارائه شده است.

 

عضو انجمن روابط عمومی ایران ادامه داد: معرفی نور، فضایل و کرامات، زندگانی و دوره امامت، شهادت، آموزه‌ها و آثار، سیره حضرت، شاگردان و برکات حضور امام رضا(ع) در ایران از جمله مطالب این دانشنامه است.

 

وی زیارت امام، امام و پرسش‌ها را نیز از جمله دیگر مطالب این دانشنامه عنوان کرد و افزود: تاریخچه اماکن مربوط به امام، امام در آینه هنر و ادب، کتاب و کتاب‌شناسی حضرت، همچنین امام رضا(ع) در رسانه و اینترنت از دیگر عناوین دانشنامه امام رضا(ع) به شمار می‌رود.

 

پوست‌چیان ابراز داشت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این دانشنامه مناسبتی عنوان دیگری از جمله؛ علمای مدفون در جوار حرم رضوی، حضور امامزادگان در ایران، گسترش تشیع در ایران، وضعیت خاص شیعیان و ویژگی امامت امام(ع)، سفر حضرت به خراسان، علمای خراسان، فرزندان امام(ع)، سادات رضوی، ولایتعهدی، امام و خلافت را مورد مطالعه قرار دهند.

 

وی افزود: علاقه‌مندان برای استفاده از این دانشنامه معنوی به پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نت مراجعه کنند./907/د101/ی

ارسال نظرات