۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۱۹۲۹۸
مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند:

دوره‌های دانش‌افزایی نقش موثری در ارتقای بینش و آگاهی اساتید حوزه دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با بیان این که اساتید حوزه های علمیه خواهران بیرجند همواره در دوره های آموزشی ویژه اساتید حضور فعالی دارند، گفت: برگزاری دوره های آموزشی دانش افزایی ویژه اساتید نقش موثری در ارتقا بینش و آگاهی اساتید مناطق دور از مرکز دارد.
طلاب خواهر

فاطمه صغری حجی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که برگزاری دوره های دانش افزایی برای اساتید یکی از نقاط قوت مهم مدیران مراکز حوزه های علمیه محسوب می شود، گفت: با توجه به این که بیشتر اساتید حوزه های علمیه در مناطق، مانند اساتید مراکز امکان دست یابی به منابع و اطلاعات روز را ندارند و بیشتر حوزه های علمیه در مناطق از امکانات و منابع دست اول محروم هستند برگزاری دوره های دانش افزایی اساتید نقش موثری در ارتقا بینش و آگاهی اساتید حوزه های علمیه دارد.

 

وی با بیان این که اساتید حوزه های علمیه از نخستین الگوها برای طلاب هستند و نقش موثری در تربیت طلاب متخصص و متعهد دارند، گفت: همین موضوع موجب شده که ارتقای بینش و آگاهی اساتید حوزه های علمیه از سایر نهادها در اهمیت بالاتری قرار گیرد زیرا اساتید حوزه های علمیه مبلغان را تربیت می کنند که وظیفه هدایت مردم در مهم ترین بخش از زندگیشان یعنی امور اخروی و سعادت دنیوی را برعهده دارند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با اشاره به این که استقبال اساتید خواهر حوزه های علمیه خراسان جنوبی از دوره های دانش افزایی اساتید بسیار خوب است، گفت: اساتید حوزه علمیه خواهران در تمامی دوره هایی که در استان و در خارج استان برگزار می شود شرکت می کنند زیرا امکان دست یابی به منابع دست اول و حتی امکان استفاده از اینترنت پرسرعت به دلیل محرومیت برای آنها ممکن نیست.

 

حجی پور با اشاره به این که افزایش دوره های دانش افزایی برای اساتید حوزه های علمیه به ویژه حوزه های علمیه خواهران ضروری شده است، ادامه داد: با توجه به این که هر ساله به هجمه های تبلیغاتی دشمن در عرصه های فرهنگی و علوم انسانی افزوده می شود لازم است اساتید حوزه های علمیه با دستاوردهای علمی روز دنیا و چالش های موجود در حوزه های فرهنگی آشنا شوند که این امر از طریق افزایش دوره های آموزشی ممکن است.

 

وی با بیان این که باید نهادهای فرهنگی و متولی حوزه های علمیه  به صورت مستمر در زمینه آموزش با اساتید حوزه های علمیه مناطق ارتباط داشته باشند، افزود: توزیع نشریات و مقالات مختلف علمی یکی از راهکارهای آسان برای ارتقای دانش اساتید حوزه های علمیه است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با اشاره به این که در استان به صورت بومی اساتید توسط نهادهای آموزشی مختلف با جریان شناسی روز و فعالیت های تخصصی در حوزه مهدویت آشنا می شوند، گفت: این دوره ها تا حدود زیادی نیاز اساتید و مردم استان را در زمینه فرهنگ برطرف کرده است.

 

حجی پور با اشاره به این که باید اساتید سعی کنند از تمامی امکانات موجود برای ارتقای سطح آگاهی خود استفاده کنند، گفت: بر اساتید حوزه لازم و واجب است که قبل از حضور سر کلاس اطلاعات خود را افزایش دهند./968/ت302/ب4

ارسال نظرات