۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۱۹۲۸۳
رییس مجمع علمای اهل سنت عراق:

مفتی‌های سعودی موضع خود را با پادشاه عربستان تنظیم می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای اهل سنت عراق تاکید کرد که اقدامات داعش بیش از همگان به ضرر اهل سنت این کشور است.
شيخ خالد الملا رئيس هيئت علماي اهل سنت عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد الملا، رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق در دیدار با اعضای تجمع علمای مسلمان لبنان در ساختمان این تجمع در بیروت درباره آخرین تحولات منطقه به بحث و گفت‌وگو پرداخت.
 
شیخ حسان عبدالله، عضو ارشد تجمع علمای مسلمان لبنان با تاکید براینکه فعالیت‌های شیخ خالد الملا تاثیر بسیاری در عراق دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها و موضع‌گیری‌های این عالم عراقی در زمینه تقویت وحدت اسلامی و مبارزه با اقدامات آمریکا در عراق و سایر کشورهای اسلامی نتیجه بخش بوده است.
 
از سوی دیگر شیخ خالد الملا، تجربه تجمع علمای مسلمان لبنان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این تجمع با حضور علمایی از مذاهب مختلف، نمونه بسیار خوبی برای وحدت اسلامی است.
 
این عالم اهل سنت عراقی با تاکید بر اینکه قبل از سرنگونی رژیم بعث در عراق اغلب علمای اهل سنت این کشور مواضع خود را با رژیم تنظیم می‌کردند، گفت: موضع گیری شخصیت‌های دینی عربستان نسبت به تهدید جهان اسلام از سوی داعش نیز پس از چراغ سبز پادشاه عربستان و اظهارات وی درباره خطر این گروه تروریستی صورت پذیرفت.
 
الملا، دامن زدن به بحران سوریه را موجب رواج گفتمان طایفه‌گری و مذهبی عنوان کرد واظهار داشت: اهل سنت عراق در موصل و سایر شهرهای این کشور بیش از همگان از اقدامات داعش و سایر گروه‌های تروریستی زیان یافتند.
 
وی با با اشاره به مدیریت تظاهرات در شهرهای الانبار و موصل عراق از سوی فرماندهان داعش، گفت: چگونه می‌شود شهری مانند آمرلی با تنها بیست هزار نفر جمعیت بیش از هشتاد روز در برابر تروریست‌ها مقاومت می‌کند اما شهر موصل تنها در یک روز به اشغال داعش در می‌آید.
 
رییس تجمع علمای اهل سنت عراق با تاکید بر اینکه شرایط کنونی آگاهی و هوشیاری امت اسلامی را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: نبرد عراق نبرد بین اهل سنت و شیعیان نیست بلکه نبرد قدرت است. تروریست‌ها تلاش دارند با اقدامات نظامی خود روند سیاسی را در این کشور مختل کنند./983/ب902/د
ارسال نظرات