۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۱۸۹۷۵

سازمان همکاری اسلامی خواستار برپایی اجلاس فوق‌العاده بازسازی غزه شد

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی دیروز، ۹ شهریور ماه، خواستار برپایی نشست فوق‌العاده بازسازی غزه و تحریم تجارت با رژیم اسرائیل شد.
سازمان همکاري اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کشورهای اسلامی دیروز در پایان اجلاس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در شهر خارطوم  برگزار شد، خواستار کمک‌رسانی فوری به غزه شدند.


اجلاس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی 8 و 9 شهریورماه به دعوت مجلس ملی سودان و با هدف بررسی وضعیت فلسطین و تجاوز ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه غزه، برگزار شد.


در بیانیه پایانی این اجلاس، رژیم اسرائیل مسئول جنگ ظالمانه علیه غزه و نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشری از جمله کشتار شهروندان بی‌گناه در این جنگ اعلام شد.


کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی همچنین خواستار تهیه فهرستی از تجاوزات اخیر رژیم اسرائیل در غزه شدند تا در مجمع عمومی اتحادیه بین‌المجالس که ماه آینده در ژنو برگزار می‌شود، ارائه شود.


همچنین پیشنهاداتی در مورد بازسازی و کمک به فلسطین ارائه و از همه کشورهای اسلامی خواسته شد تا از فلسطین حمایت مالی، سیاسی، دیپلماتیک و رسانه‌ای قوی داشته باشند و برای احقاق حقوق فلسطینیان و تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شریف تلاش کنند.


پیشتر در این اجلاس، اعضای سازمان همکاری اسلامی خواستار تهیه فهرستی از عاملان صهیونیست ارتکاب جنایات جنگی در غزه و ناقضان قوانین انسانی و
حقوق جزایی در این جنگ شده بودند./982/د102/ک
منبع: ایکنا

 

 

 

ارسال نظرات