۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۱۸۶۹۹

انتشار کتاب «عصر ظهور از زبان آیت‌الله بهجت»

خبرگزاری رسا ـ کتاب «عصر ظهور از زبان آیت‌الله بهجت» از سوی انتشارات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها منتشر شد.
کتاب عصر ظهور از زبان آيت‌الله بهجت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «عصر ظهور از زبان آیت‌الله بهجت» با گردآوری حمزه شریفی‌دوست از سوی انتشارات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها(دفتر نشر معارف) در سال 1393 چاپ و روانه بازار شد.

 

«امروزه شاهد حضور کم‌سابقه دست‌کم 30 عرفان وارداتی در ایران هستیم. بسیاری از این جریانات ادعای نجات‌بخشی داشته و پاره‌ای از آنان به موعودی که البته منجی اش می‌دانند باور دارند. شناخت گونه‌های مختلف منجی گرایی در عرفان‌های کاذب خود مجال وسیع می‌طلبد، اما آن‌چه جای تأمل دارد اقبال جوانان نسبت به جریاناتی است که برنامه‌های ناقص و طرح ناکارآمد خویش را با نماد بهشت آخرالزمان عرضه می‌کنند؛ کتاب «زمینی نو» نوشته اکهارت توله، چهارده ترجمه به زبان فارسی خورده و کتاب «آینده طلایی» اشو تجدید چاپ‌های متعدد در ایران داشته است.

 

عرفانِ حلقه‌ای‌ها بجای باور به حجت حاضر به شبکه شعور کیهانی اعتقاد داشته و آن را نماینده تام‌الاختیار خداوند روی زمین دانسته و هواداران خود را به اتصال و ارتباط این شبکه فرا می‌خوانند. قانون جذبی‌ها، «تجسم خلاق» را بزرگ‌ترین دکل مخابراتی روی زمین دانسته و جهان دلخواه خویش را از راه تصویرسازی ذهنی دست‌یافتنی می‌دانند، به گونه‌ای که صنعت «تکنولوژی فکر» را در داخل تأسیس کرده‌اند.

 

شیطان‌گرایان اگرچه از جهانی سیاه و تاریک سخن می‌گویند، اما بعد از آنکه خداوند را برای سامان‌دادن به وضعیت موجود عاجز معرفی کرده، بدون سخن‌گفتن از علت‌العلل این سیاهی ـ که بی‌اعتنایی طراحان تمدن غربی به دین و ارزش‌های وحیانی است ـ به دنبال منجی شیطانی(لوسیفر) می‌گردند.

 

وجه مشترک مکاتب بالا این این است که جایی برای «موعود حقیقی» باقی نگذاشته‌اند، خود را بی‌نیاز از او نشان داده و حتی انکارش کرده‌اند. بماند که شؤون او را به خود نسبت داده و خود علما بر جایگاهش تکیه زده‌اند. در چنین شرایطی باید ـ ضمن آسیب‌شناسی عرفان‌های کاذب ـ  به چند کار اثباتی و ایجابی پرداخت».

 

سفیانی از شرایط قطعی است، جنایات سفیانی، پایان کار سفیانی، همزمان‌بودن بعضی علائم با ظهور، کفار هم گرفتار ظلم می‌شوند، بلاها بعد از این است، حضرت هوای دین داران را دارد، دل‌ها قساوت پیدا می‌کند، با روش‌های عادی دنبال فرج باشیم، معنای نزدیکی ظهور، علاقه امام زمان علیه السلام به ایرانیان و حضرت را در چه سنی دیده‌اند؟ برخی از موضوعات مطرح‌شده در این کتاب است.

 

در ذیل موضوعی با عنوان همزمان‌بودن بعضی علائم با ظهور می‌خوانیم: «علائمی اعم از حتمیه و غیرحتمیه برای ظهور آن حضرت ذکر کرده‌اند. ولی اگر خبر دهند فردا ظهور می‌کند، هیچ هیچ استبعاد ندارد(دور از انتظار نیست)، لازمه این مطلب آن است که در بعضی از علایم بَدا صورت گیرد و بعضی دیگر از علایم حتمی هم مقارن با ظهور آن حضرت اتفاق بیفتد. در روایت است که فتنه‌هایی بر اهل ایمان می‌آید)کقطع‌ اللیل المظلم)، همانند پاره‌های شب تاریک».

 

از دیگر موضوعات این کتاب می‌توان به مطالبی همچون «آگاهی حضرت به زمان ظهور»، «باب دیدار حضرت مسدود نیست»، «حضرت در امور فردی اجازه ندارند»، «معصومین علیهم السلام همه به امام زمان علیه السلام حواله می‌دهند»، «خیال می‌کنید از شما بی‌اطلاعیم؟»، «اگر دوست خدا هستیم باید امام زمان علیه السلام را دوست داشته باشیم»، «مثلث برمودا و جزیره خضرا»، «اعمال مسجد مقدس جمکران»، «برای حوائج شخصی به جمکران می‌آیند نه برای من!» و «مسجد جمکران نیازی به معرفی ندارد» اشاره کرد.

 

در بخش دیگری از این کتاب موضوعاتی از قبیل چرا به جمکران نمی آیی؟، اهل‌سنت و امام زمان علیه السلام، شاید دو رکعت نماز بهتر از تشرف باشد، چرا عجل فرجه را برای رفع تکلیف می‌گوییم، فرج را به همراه عافیت طلب کنیم، حدیثی که اهل‌سنت هم نقل کرده‌اند، کسانی را دیده‌ایم که گویا به حضرت تلگراف می‌زنند، آیا حضرت از دوستانشان غافل است؟، هر که مهدوی نیست محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) هم نیست، بزرگ‌ترین مصیبت و در آخرالزمان این دعای فرج را بخوانید مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در ذیل موضوع دیگری از این کتاب با عنوان اهل‌سنت و امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) آمده است: «اهل‌تسنن در مورد حضرت صاحب(عجل‌الله تعالی فرجه) می‌گویند: چنین چیزی خرافات و خواب است، مگر ممکن است بعد از خواب هزارساله بیاید؟ می‌گوییم پس چرا خضر(علیه‌السلام) این همه مدت حیات دارد؟ بعضی در پاسخ گفته‌اند: خضر ضامن تکلیف نیست، اما امام زمانی که شما می‌گویید ضامن تکلیف است، لذا باید حضور داشته باشد و باید بیاید. ما هم می‌گوییم: مگرنه این است که پدران شما از پدرانشان خیلی اطاعت کردند و آن‌ها(امامان) همواره مسموع و مطاع(اطاعت‌شونده) بودند پس ناچار باید این امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) هم بیاید و حکم بگوید تا شما اطاعت کنید؟».

 

 

«اگر برای فرج من دعا می‌کنید یعنی هنوز ایمانتان پابرجاست»، «اهل شقاوت هم دعای فرج بخوانند»، «اصرار امام زمان علیه السلام به دعای فرج»، «قوت رابطه با ولی‌عصر علیه السلام در اصلاح نفس است»، «دوستان ما کجا ناراحتند؟»، «امام زمان علیه السلام عامل کشتار یا مانع کشتار؟»، «متن دعای فرج، دعایی که ظاهرا سری دارد!» و «دعایی که در زمان گرفتاری زیاد باید خوانده شود» از جمله مطالبی هستند که در بخش پایانی کتاب عصر ظهور از زبان آیت‌الله بهجت به چشم می‌خورد.

 

کتاب «عصر ظهور از زبان آیت‌الله بهجت» با گردآوری حمزه شریفی‌دوست از سوی انتشارات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها(دفتر نشر معارف) در سال 1393 در 2000 نسخه و به قیمت 2000 تومان در 90 صفحه منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات