۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۱۸۵۷۱

تجدید چاپ کتاب امام رضا به روایت اهل سنت در هند

خبرگزاری رسا ـ به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی نو، کتاب ارزشمند حضرت امام رضا(ع) به روایت اهل سنت به زبان اردو تجدید چاپ و منتشر شد.
کتاب امام رضا به روايت اهل سنت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نظر به ارادت ویژه مسلمانان هندوستان به اهل بیت (ع) پیامبر (ص) در دهه مبارکه کرامت و ایام ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به اهتمام رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و با همکاری آستان قدس رضوی (ع) کتاب ارزشمند حضرت امام رضا(ع) به روایت اهل سنت به زبان اردو تجدید چاپ و منتشر شد.

 


این کتاب توسط حجت الاسلام والمسلمین محمد محسن طبسی تألیف و آقای سید سبط حیدر زیدی آن را به زبان اردو ترجمه کرد است و برای اولین بار در هند به زبان اردو منتشر شده است.


شمارگان این کتاب در 2000 نسخه منتشر و در هفت دفتر: زندگانی، شخصیت، روایت، امامت، ولایت عهدی، کرامت و زیارت، با رویکردی توصیفی ـ تحلیلی ابعاد مختلف حیات نورانی حضرت رضا (ع) را به روایت اهل سنت ترسیم کرده است.


در این کتاب از بیش از 200 عنوان از منابع اهل سنت بدون واسطه و مستقیم از آن‎ها نقل حدیث شده است.


پیش از این، این کتاب به زبان هندی توسط رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو ترجمه و با حمایت آستان قدس رضوی به چاپ رسید که مورد استقبال محققین و دوستداران اهل بیت(ع) قرار گرفت./994/د102/ک


منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات