۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۱۸۴۸۶

نماینده آیت الله سیستانی بر لزوم انتخاب وزیران کارآمد و توانا تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا، انتخاب افراد کارآمد و توانا برای پست‎های وزارتی در دولت جدید عراق را خواستار شد.
حجت الاسلام احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به ادامه مذاکرات گروه های سیاسی برای تشکیل دولت جدید گفت: دولت آینده باید دیدگاه روشنی در حل مشکلات و آینده خدماتی، امنیتی، اقتصادی و غیره داشته باشد و راه حل مناسب برای حل مشکلات بر اساس تدوین اساسنامه اتخاذ کند.

 

وی افزود: در این راستا باید افرادی انتخاب شوند که کارآمد باشند و بتوانند مشکلات را در سریعترین وقت ممکن حل کنند. این افراد باید مسؤولیت پذیر بوده و در صورتی که نتوانند این مسؤولیت را انجام دهند شجاعت کناره گیری را داشته باشند.

 

حجت الاسلام صافی بر لزوم عدم سپردن پست های وزارتی به افرادی که ناتوانی خود را در دوره گذشته به نمایش گذاشته اند، تأکید کرد و از این افراد خواست فضای خدمت را به دیگران واگذار کنند.

 

به ملت عراق در گذر از بحران ایمان داریم

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی، وحدت و یکپارچگی را از اصول اساسی عراق دانست و تصریح کرد: عراق با خطر تروریسم مواجه است و ملت باید با همه توان در برابر این جنایتکاران بایستد. اعتماد ما به ملت بزرگ عراق بسیار زیاد است و مطمئنیم که می تواند از این بحران گذر کند.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به موضوع آوارگان عراقی اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از خانواده ها به دلیل جنایت های داعش از شهر و کاشانه خود آواره شده و ما بارها بر لزوم مسؤولیت پذیری دولت و ایجاد راه حل های اساسی تأکید کرده ایم.

 

حجت الاسلام صافی خاطر نشان ساخت: این خانواده ها در شرایط استثنایی قرار دارند اما نباید این مساله به عدم تحصیل و اشتغال آنان منجر شود./980/ب901/د

ارسال نظرات