۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۱۸۳۷۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد؛

ضرورت توجه ویژه به اصول اسلامی در دانشگاه آزاد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری دانشگاه ها را منشأ تحول در یک جامعه دانست و با بیان این که محور علوم مختلف در دانشگاه های کشور باید اسلامی باشد، گفت: اسلامی کردن دانشگاه ها باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار هیأت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: هفته دولت بهانه ای برای بیان و ارائه خدمات نظام اسلامی به مردم است.

 

وی با بیان این که دولتمردان باید در این هفته خدمات 35 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش های مختلف را برای عموم جامعه به خوبی تبیین کنند، خاطرنشان کرد: خدمت به نظام اسلامی افتخاری بسیار بزرگ برای مدیران و مسؤولان است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که پیشرفت های امروز نظام اسلامی به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در بسیاری از حوزه ها به خودکفایی رسیده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با تأکید براین که دولت ها تلاش کنند خدمات انقلاب و نظام را به خوبی برای مردم تبیین کنند تا مردم در جریان خدمات نظام قرار گیرند، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در 35 سال گذشته علیرغم همه تحریم ها و توطئه های دشمنان به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافته است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که دشمنان در سال های اخیر همه توان خود در جهت تضعیف نظام اسلامی به کار گرفتند، گفت: اما ایستادگی و مقاومت ملت ایران با محوریت رهبری نظام همه توطئه های دشمنان خنثی و نظام در مسیر پیشرفت و توسعه قرار داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با تأکید براین که ملت ایران همواره در دفاع از آرمان های انقلاب پیشگام بوده و هستند، تصریح کرد: دشمنان نظام باید بدانند که مردم کشورمان همواره در دفاع از کشور آماده هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت یازدهم در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: تلاش های دولت در کاهش تورم و تقویت وضعیت اقتصادی مردم قابل قبول است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دانشگاه های کشور تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کاملاً غربی اداره می شد، گفت: علوم غربی در همه سطوح دانشگاهی کشورمان دیده می شد اما امروز به برکت پیروزی انقلاب توانستیم بخشی از این علوم را اصلاح کنیم که البته تا رسیدن به مرحله مطلوب فاصله داریم. 

 

وی دانشگاه ها را منشأ تحول در یک جامعه دانست و با بیان این که محور علوم مختلف در دانشگاه های کشور باید اسلامی باشد، تصریح کرد: اسلامی کردن دانشگاه ها باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.

 

امام جمعه رشت با بیان این که تقویت جایگاه دانشگاه ها بستری برای رشد و توسعه علمی کشور را فراهم می کند، افزود: داشتن کشوری قدرتمند و با صلابت در داشتن دانشگاه هایی اثرگذار و با شاخصه های علمی بالا است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که رعایت اصول اسلامی در دانشگاه آزاد باید بیشتر از دیگر مراکز دانشگاهی باشد، گفت: باید تلاش کرد تا برخی بد اخلاقی ها در محیط های دانشگاهی کاهش یابد./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات