۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۱۸۰۶۵
آیت الله قبلان:

امام موسی پیشگام مبارزه با رژیم صهیونیستی به شمار می‎آید

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان، امام موسی صدر را بنیانگذار جنبش مقاومت اسلامی در لبنان و سردمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی توصیف کرد.
امام موسي صدر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت سی و ششمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و همراهانش در لیبی، با تاکید بر اینکه جهان اسلام همچنان به دنبال مشخص شدن وضعیت این شخصیت بزرگوار است، گفت: محبت امام موسی صدر در وجود مردم لبنان رخنه کرده، چرا که ایشان همواره در راستای حفظ صلح و آرامش در جامعه تلاش می‌کرد.

 

وی افزود: نبودن امام موسی صدر در سه دهه اخیر ضربه بزرگی برای جهان اسلام و به ویژه لبنان بوده است اما با این حال دوستداران این عالم ربانی راه ایشان در تقویت وحدت و یکپارچگی ملی را ادامه می‌دهند.

 

این عالم لبنانی با اشاره به اینکه امام موسی صدر همواره در راستای مصالح امت اسلامی و ایجاد فضای صلح و دوستی بین پیروان مذاهب مختلف تلاش می‌کرد، اظهار داشت: امام موسی صدر رهبری متواضع بود که با تمام توان به مبارزه با باطل می‌پرداخت و حل مشکلات و چالش‌های مردم برای او در اولویت بود.

 

آیت الله قبلان، امام موسی صدر را مؤسس مقاومت اسلامی لبنان و سردمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی در این کشور برشمرد و اظهار داشت: دغدغه اساسی این شخصیت بزرگوار آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده از لوث رژیم صهیونیستی و نجات دادن مقدسات اسلامی و مسیحی از گزند صهیونیست‌ها بود./983/ب902/د

ارسال نظرات