۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۲۱۷۹۱۹
بیانیه جنبش امل در سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر؛

گفتمان امام موسی صدر مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز طوایف مختلف است

خبرگزاری رسا ـ جنبش امل لبنان تاکید کرد که گفتمان امام موسی صدر همواره مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز طوایف مختلف است.
امام موسي صدر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر سیاسی جنبش امل امروز به مناسبت سی‌وششمین سالگرد ربایش امام موسی صدر و همراهنش در لیبی با انتشار بیانیه‌ای خواستار نامگذاری این روز به نام روز جهانی آزادی زندانیان بی‌گناه شد و اظهار داشت: همگان باید با توجه به اندیشه‌های امام موسی صدر به عنوان یکی از رهبران برجسته جهان اسلام در راستای تقویت وحدت و یکپارچگی لبنان تلاش کنند.

 

این جنبش با اشاره به اینکه گفتمان امام موسی صدر همواره بر همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان و مذاهب مختلف مبتنی بوده است، عنوان کرد: ملت لبنان باید با اقتدا به امام موسی صدر از بازگشت جنگ‌های طایفه‌ای در این کشور جلوگیری کند، جنگ‌هایی که در سالیان گذشته جان مردم بی‌‌گناه بسیاری را به کام مرگ کشیده است.

 

جنبش امل تصریح کرد: با توجه به اینکه لبنان از لحاظ جغرافیایی همواره از سوی رژیم صهیونیستی با تهدید مواجه است، مردم این کشور باید تلاش کنند تا لبنانی مستقل و قدرتمند را برای مقابله با این تهدید مستمر بسازند.

 

این جنبش لبنانی، تاکید همیشگی امام موسی صدر بر دفاع همه جانبه نیروهای مقاومت از کشورهای اسلامی را درسی برای امروز دانست و اظهار داشت: مقاومت اسلامی به نبرد خود با رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری که جان و مال مسلمانان را با خطر مواجه می کنند ادامه خواهد داد./983/ب902/د

ارسال نظرات