۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۱۷۴۸۵

چهارمین همایش «امام صادق» در عراق آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین همایش سالانه «امام صادق» از سوی مجلس اعلای اسلامی در میسان عراق آغاز به کار کرد.
همايش امام صادق عليه السلام در عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، چهارمین همایش سالانه «امام صادق(ع)» صبح امروز از سوی موسسه شهید محراب وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق در میسان آغاز به کار کرد.

 

علما و پژوهشگران اسلامی در این همایش به سخنرانی و ارائه مقاله در زمینه ابعاد فکری و علمی امام صادق(ع)، تفسیر قرآن و سنت و جریان های سیاسی و علمی معاصر می پردازند.

 

حجت الاسلام سید رمضان موسوی رییس دفتر مجلس اعلای اسلامی در میسان در ابتدای این همایش از برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) به عنوان نقطه تحول در احیای مراسم های دینی یاد کرد و گفت: این روزها در حال و هوای شهادت تنها امامی هستیم که توانست بیش از 30 سال امامت کند. امام جعفر صادق(ع) کلید علم و اندیشه اسلامی را تقدیم امت کرد.

 

وی افزود: امت اسلامی هم اکنون در وضع خوبی بسر نمی برد به گونه که گروهی با نام اسلام در حال قتل و خونریزی است، اموال مسلمانان به تاراج برده می شود، آزادی های دینی محاصره شده اند و خیرهای امت به بهانه آموزه های دین اسلام سرقت می شوند، این در حالی است که آنان به شدت از دین و آموزه های آن دور هستند.

 

حجت الاسلام موسوی درباره برگزاری این همایش نیز خاطر نشان ساخت: این همایش از سوی سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی و با همکاری دانشگاه میسان جهت احیای سالروز شهادت امام صادق(ع) برگزار می شود که گام مهمی برای تحول و ایجاد خیر به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات