۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۱۷۱۵۱
برادر ایت الله نمر:

ترس آل‌سعود از واکنش شیعیان صدور حکم را به تعویق انداخته است

خبرگزاری رسا ـ برادر آیت الله نمر با اشاره به اینکه ترس حکومت از واکنش شیعیان صدور حکم آیت الله نمر را به تاخیر انداخته است، اظهار داشت که این مساله و سایر مشکلات شیعیان عربستانی نیاز به راه‌حل داخلی دارد.
شيخ نمر باقر النمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صادق الجبران، وکیل عربستانی آیت الله نمر با تکذیب خبر صدور حکم اعدام برای این عالم عربستانی گفت: درخواست صدور حکم اعدام به تهمت هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و تحریک مردم برای تظاهرات از سوی مدعی العموم صادر شده است.


وی افزود: جلسه دادگاه به بیست و چهارهم آگوست (دوم شهریور) موکول شده است و تا آن زمان نمی توان حکم را پیشبینی کرد، چرا که تعیین حکم متوقف به بررسی بیش از بیست سخنرانی آیت الله نمر و احضار نیروهای امنیتی است که وی را دستگیر کردند و همین امر می‌تواند منجر به برخورد بهتر دادگاه عربستان با آیت الله نمر شود.

 

از سوی دیگر محمد النمر برادر آیت الله نمر باقر النمر، در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای المیادین تصریح کرد: مدعی العموم خواستار صدور حکم اعدام و محارب بودن آیت الله نمر است. با وجود اینکه نمی‌توان پیش بینی کرد که دادگاه به درخواست مدعی العموم پاسخ مثبت خواهد داد یا خیر، انتظار می رود که محاکمه یک بار دیگر به تعویق بیافتد.


محمد النمر تاکید کرد که اولین قدم مثبت در این پرونده لغو محاکمه است که می تواند بسیاری از مشکلات را حل نماید و از بوجود آمدن مشکلات بیشتر جلوگیری نماید، درحالی که صدور هر حکم غیر عادلانه ای درباره آیت الله نمر مردم و حکومت را درگیر بحران جدید می‌کند.


 وی با اشاره به اینکه وضعیت نابسامان منطقه الشرقیه عربستان پس از دستگیری آیت الله نمر بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود:آیت الله نمر به دنبال پیگیری خواسته‌های شیعیان الشرقیه از راه‌های مسالمت‌آمیز بود. خواسته‌هایی که با وجود اقرار مسؤولان حکومتی هیچ گاه برآورده نشدند. آیت الله نمر نیز پس از بی نتیجه ماندن این تلاش‌ها، لحن و رویه خود برای احقاق حقوق مشروع شیعیان عربستان را تغییرداد.


به نظر می‌رسد وابستگی مردم به آیت الله نمر در داخل و خارج از کشور و شخصیت
دینی ایشان بررسی پرونده ایشان را به عنوان شخصیت دینی متفاوت می‌کند. به عنوان مثال می توان به حمایت‌های مراجع عظام تقلید همچون آیت الله جعفر سبحانی و آیت الله مکارم شیرازی اشاره کرد که دادگاه را از صدور حکم اعدام علیه آیت الله نمر برحذر داشته و خواهان تبدیل سختگیری‌ها و برخوردهای ظالمانه با شیعیان عربستان به تعامل، رفع دغدغه‌ها و احقاق حقوق ایشان شده‌اند./983/ب902/ک


ارسال نظرات